De Volkskrant heeft een systeem, dat naar de inhoud van een weblog kijkt en de meest passende reclame toepast. Bij de meeste weblogs waar ik op visite ga, kijk ik naar de reclame daar en ik weet het wat het inhoudt: “bla bla bla bla bla”. Bedankt Volkskrant.
Geredigeerd door Pascale Esveld
Bedank jij de Volkskrant maar. Anders had je dit niet hier kunnen neerschrijven……
@Jos
Heb je de huisregels op mijn blog gelezen? Daar staat: geen vrouwentaal. Wat wil je met je reactie zeggen, want ik snap er niks van.
Ja allicht , is er nog iemand dan die denkt dat de volkskrant het "goed" met iemand voorheeft?! hhahaha geef het volk brood en spelen hoor en niks meer of minder.
Dat was toch voorheen dmv Google Adds? Ik meende gelezen te hebben bij GJB dat men nu voor vaste advertenties had gekozen bij in voering van VK-blog 2.0.
Hé wat grappig, ik zie nu op jouw blog een reclame over pannenlappen… 😀
Doordat de betreffende advertentie nu op jouw blog staat vermeld, weet ik wat je bedoelt. Zal toch even verder kijken of het klopt.
@Ramirezi
Wat raar, bij jou krijg ik een advertentie over seks met planten. Dat is volstrekt nieuw voor mij.
Mihai,
volgens mij heeft Grutte Pier gelijk. Bij mijn weblog staat dezelfde reclame als hier en onze weblogs verschillen nogal moet ik zeggen.
Vrouwentaal verboden en Jip-en-Janneke taal aanbevolen? Je vraagt heel wat van me zeg.
@Doortje
Ik bedoelde dit logje niet serieus. Het was een beetje plagen. Wat ik met vrouwentaal bedoel is taal die vrouwen gebruiken om iets duidelijk te maken, maar niet direct is. Ik ben bijvoorbeeld twee weken met twee vrouwen in een appartement in Frankrijk geweest. Volgens mij ervaring was het een ideale gemeenschap, om op een van de laatste dagen van hen te horen dat ze eigenlijk de hele week ruzie met elkaar hebben gehad. Ik had geen haartrekkerij gezien, geen geschreeuw, geen tegenspraak. Alles leek de hele week alsof ze de allergrootste vriendinnen waren. Die ruzie kan alleen in vrouwentaal plaats vinden. Het probleem is dat de vrouwen denken dat ook mannen die taal begrijpen.
Wat vrouwen zich niet realiseren is dat vrouwen 20.000 woorden per dag gebruiken, terwijl de mannen slechts 7.000 (zie hier http://archief.punt.nl/?id=295269&r=1&tbl_archief=& veel meer van die grote verschillen tussen de vrouwenhersenen en de mannelijke). Vrouwen hebben een veel grotere communicatiegebied dan mannen. (Dat is waarschijnlijk ontwikkeld in de tijden waarin mannen gingen jagen en vrouwen thuis de maatschappij werkend moesten houden).
Daardoor en door andere reden, als iemand tegen mij iets wil zeggen, dan moet het direct gebeuren: ik haat je, ik hou van je, je bent een klootzak, ik wil je geld, whatever. Geen vrouwentaal of sociale taal, met subtiliteiten, met dubbelzinnigheid etc.
je zou ook je woordenschat kunnen vergroten… en minder afgekaderd denken.
hahaha…. tjonge, jij bent duidelijk, maar niet heus. Dit logje is om een beetje te plagen? Wie plaag je dan eigenlijk? Zeg dan welk log je niet bevalt. Of laat het voor wat het is.
En dit zijn dan heel veel woorden om te zeggen dat dit logje van jou helemaal nergens over gaat.
groet Janneke
Bij jou lees ik: Leer zakelijk flirten. Reclame die bij het blog past? Hoe bedoel je?
En overdrijven is weer een kunst van mannen
Het irriteert me mateloos
wanneer mensen feiten niet meer precies weten
Dus en dit is juist
mannen 5000 woorden
vrouwen 7000
zo weer wat rechtgezet
DIk vind dat vrouwen soms heel heel raar met elkaar omgaan
ik ben voro sommige vrouwen dingen totaal niet geschikt
small talk
kleren kopen
en indirecte communicatie
zo en nu niet meer overdrijven he
7000 is genoeg voor mij
gr fran
helaas moet ik concluderen dat ik (ja, ik, dat is dus heel subjectief) je huisregels eendimensionaal vind. Aan alles zit een andere kant: argumentatie volgens de regels leidt niet perse tot meer begrip van een zaak of tot meer onderling begrip, vrouwentaal is voor veel mannen enkel onbegrijpelijk omdat ze het niet begrijpen willen, Jip-en-janneke-taal is voor mensen die sowieso weinig begrijpen. Dat roken is toegestaan begrijp ik niet: rokende taal stel ik zeer op prijs, maar of jij dat ook doet? Mocht je het anders bedoelen, dan heb je je met deze regel op een ander niveau begeven en past die niet in het rijtje (ook dat is argumentatieleer).
Ik zit nu met opperste verbazing je reactie te lezen… (het waarom, zeg maar…)
Dat je van Hutspot-stukjes houdt is in tussen wel duidelijk.
Blijf me verbazen over de Redactie-keus…
(en ook al de krant gehaald toch?)
Tsja, het kan snel gaan….
Momenteel:
|
|
|
|
v
Weet je het is mij ook opgevallen. Het verband tussen de reclame en de inhoud van een blog. Bij jou stond er vanochtend iets over de liefde en dat had dan weer met Shell te maken. Ik moest er om lachen.
Maar ik geloof dat Doortje toch weer degene is die het ‘t meest helder ziet. Reclame is bij iedereen hetzelfde. Alleen… men, ik bijvoorbeeld, wil altijd graag zien hoe alles met alles te maken heeft. Ik kijk selectief (in mannentaal).
Aanbevolen uiteraard! Ik houd van selectief.
@Jezzebel
Quote: Bij jou stond er vanochtend iets over de liefde en dat had dan weer met Shell te maken.
Dat met de liefde is jouw funeste invloed op mijn log.
🙂
Nietszeggende logjes , daar kun jij, maf genoeg, zeker over meepraten. Je hebt al zeker een flnke duit in het zakje gedaan, je wilt alleen nog niet weten hoe mank je loopt.
Die ‘sandwichformule’ ( doel = boodschap) is structureel, hoor. Wezenskenmerk van de ‘progressieve’ welvaart en vrijetijds maatschappij/gezinscultuur. Reclame is m.i. altijd -per definitie- zeer klef.
De reclame, de onderliggende ondernemersbelangen ,de commerciele concurrentie en het inpakken van de ‘actualiteit’ in ‘blokken’ is een oppermachtige industrie.
Het is zelfs zo diep gepeneteerd in het bewustzijn dat men de dominantie van de burgerlijke (klassen) ideologie niet langer kritiseert maat tolereert als ‘noodzakelijk kwaad’.
Zonder 24/7 reclame stort ‘het systeem’ , de ‘orde’ in elkaar, denkt men zelfs.
Reclame is hier tot opdringere agressieve cultuur en noodzaak verworden, een zgn. ‘kunst’ zelfs, men verkijgt zo hier (en internationaal) een artistiek ‘onschuldig’ imago.
Een multimediaal kanaal(radio, tv) met uitsluitend reclameuitingen zou hier kans maken. De ‘massa'(incl. u en ik) smullen er namelijk van. Wie moet ons anders leren kiezen uit de oceaan aan al dat prachtige verdiepende, brede aanbod en assortiment ? Wie leert mij mezelf anders waarmee te verwennen ?
Die golfstick, dat a- merk scheerschuim..precies., ik ben wat ik consumeer, ik denk wat de fabrikant goed voor me vindt.. nu drie mesjes.
We voelen ons kennelijk graag de underdog, de arme, domme trendvolger, de inferieure ouderwetse ‘modelburger’ die zich maar wat graag ‘het geluk’, de roomboter, de Peter Stuyvesant droom, het Zwitserlevengeluk laten aanpraten, Jazeker, de hypotheker, ik laat me zo graag dwingen in hun dwangbuis, enorm goed voel ik me dan, ik kom echt prompt klaar als ik ‘lekker wel’ in Diesel loop en vandaag Absolut drink maar morgen overstap op een ander merk(omdat zij dat drinkt) en wij saampjes bij de Albert Heyn gezien worden om de boodschappen af te rekenen. Zonder AH, Bijenkorf en ABN is nederland een onbewoonbare planeet, een donkere primitieve woestijn, dan ga ik emigreren.Zonder die merken is het huis te klein, dat zo een wanprestatie zijn waarik me mniet meer wens te associeren hoor.
Dan, zo praat ik mezelf aan, telt mijn mening pas, als ik eerst, nadat ik heb voldaan aan de verwachtingen van de conformistische ,conservatieve burgerij kom ik in beeld en tel ik echt mee.
Als ik mij geld ‘verstandig’ (op aanraden van Alex. nl/ eu/ com) spendeer, consumeer op de juiste adressen, het pad van groter, meer, heel vrijgespaarde privevermogen rechts (is goedkoper namelijk, korte termijn, is goed voor de sinteklaas en de kerstdagen) leer beleggen, een ‘diepe’ internationale, multiculturele aandeelportefeuille aanleg en leer hoe te accumuleren, wat, waar en wanneer binnen te rijven, halen, oogsten, winst nemen, en af te stoten.. werken aan dat ‘gratis’ leven( rentenieren als hoogste deugd) en vroeg ‘uitstappen’, de schaapjes op het droge’ trekken en de rest is voor na de zondvloed.. ja.. ik wordt ook een 21 ‘eeuw v.o.c. kapitein en stap ook maar in de grondspeculatie en ga in de huizenhandel. Ik begin met mijn eigen huis, dan meer huizen, auto’s, meer luxe, meer surplus, welvaart en eigen rijkdom, hoe meer, hoe liever, stoer, net echt ) in het algemeen me wijsmaakt. Tis om te kotsen.
@PF
Ik ben nu bezig met Horkheimer en Adornos Dialectiek van de Verlichting en het klinkt alsof ze jou gelezen zouden hebben, maar dan is het beter geschreven. Waarom schrijf je niet een stukje over dat boek, in gestructureerde vorm, in makkelijke taal en ik ga je hier op mijn weblog plaatsen als gastarbeider.
Pardon ? Ik ben geen recensent van ‘filosofie’ gefabuleer en voel al helemaal geen affiniteit met een geuzentitel of eufemisme als ‘gast arbeider.. mocht men willen, een dergerlijke identificatie. Ik ben geen pool en accepteer geen seizoenswerk meer.
De reductie ten top gedreven, nee, over mijn lijk. Helaas, jammer dus dat de meute het zonder mijn ‘brille’ en verbluffendende inzichten op de materie moet verteren allemaal. Gelukkig bent u hier, de enige aangewezige om ze van het lemen zijpad te trekken en de weg naar innerlijke vrede en vertroosting in de puinhoop, de tekortkomingen en de uitweg van de ruine’s van hun levens te wijzen. De Guru Mihai, het schizotype heilsprofeet die ‘zijn lezertjes’ ,zijn onverwoestbare trouwe fans verplicht op de allereerste plaats elke emotie , elke illusie over te slaan en alle poezie en de esthetiek of paradoxale waarden) te vergeten. Ratio = Rede, alsof het een niet in dienst van het ander staat, oorzaak -gevolg, ontkennen dat er een zindelijke logica kan bestaan.
Rationalisatie is veelal compensatie voor manifeste tekorten of intellectualisering/ abstractie en staat dichtbij generalisatie, waar je echt in uitblinkt.
Er is veelal sprake van ‘wij ‘ en ‘zij’, ‘de’ man versus ‘de’ vrouw’, en onverzoenlijheid, wrok, jaloezie, dat kleinburgerlijke arrogant ondertoontje verminkt uw hele wezen. Het wekt medeleiden en bezorgt me een zoveelste golf van ‘plaats vervangende schaamte’, als man heb/mag ik voor het systeem, de goede orde geen gevoel meer tot exprimeren, belachelijk, potsierlijk idee.
Je wilt zo dolgraag niet deugen, alsof er geen sprake is van van collectieve ‘onderdrukking’ of geestelijke castratie en ‘zelfdiscriminatie’. Je wijst jezelf persoonlijk als lastdrager en verwerpt schuldgevoel (gewetensfuncties) aan uw noodlot en alle impulsen die op onderbevrediging duiden compenseer je door mij opzichtig te kleineren en publiekelijk te vernederen.
Gevoel – Emotie en Empathie ( synthese van anti en symphatie, nuance en verschil) is onbruikbaar, onnuttig, onzakelijk en dis- functioneel. Op zo’n blog kan ik nergens mee uit de voeten, dat blokt me teveel af.
@Fran
In het door mij genoemde http://archief.punt.nl/?id=295269&r=1&tbl_archief=& staat 20.000 en 7.000.
Reactie is geredigeerd