Skip to content

Ceesincambodja vs Internationaal Recht

Cees heeft inmiddels kennis gemaakt met de Rode Khmerkerels, die miljoenen mensen hebben uitgeroeid. Hieronder wil ik een kleine inventarisatie maken over wat internationaal recht voor Cees kan betekenen.

Als we onszelf afvragen welke soorten of rechten we in een dergelijke situatie kunnen hebben, kunnen we drie soorten rechten onderscheiden:

  • Rechten van de Nederlandse staat tegenover Cambodja
  • Rechten van Cees tegenover Cambodja
  • Rechten van Cees tegenover Nederland

Welke rechten kan Nederland tegenover Cambodja hebben?

Staatsaansprakelijkheid
Internationaal Recht is onderverdeeld in verschillende gebieden, één ervan is staatsaansprakelijkheid. Aansprakelijkheid ontstaat uit een internationale onrechtmatige daad, een schending van een internationale verplichting, die toegerekend kan worden aan een staat. Dus als Cambodja een verplichting tegenover Nederland schendt is Cambodja aansprakelijk.

Diplomatieke bescherming
Onder de staatsaansprakelijkheid valt ook de diplomatieke bescherming van eigen onderdanen in het buitenland, dus Cambodja kan aansprakelijk zijn voor schending van een recht van Cees. In dit geval is niet Cees die iets van Cambodja vraagt, maar Nederland als staat. Dus Cees telt niet, maar de rechten van de Nederlandse staat wel.

Historisch is de diplomatieke bescherming ontstaan als gevolg van handel. Het Westen wilde niet dat hun rijkaards iets zou gebeuren in de koloniën en binnen andere imperia, zoals het Ottomaanse rijk, dus men legde min of meer aan andere landen andere wetten voor eigen onderdanen op.

Ook de godsdienstoorlogen hebben een rol daarin gespeeld; Het Westen heeft zich gerealiseerd dat men toch onderling handel wilde drijven, geld rolt immers boven God, maar dat men niet onderworpen wilde worden aan de achterlijke religieuze geboden bij de buren. En vice versa.

Uit deze behoefte om eigen onderdanen anders te behandelen dan de autochtonen is het principe van “international minimum standard” ontstaan ‘dat wil zeggen de behandeling van vreemdelingen in overeenstemming met aan internationaal afgesproken normen.’

In bepaalde gevallen hadden de rijke Westerlingen veel meer rechten in het buitenland dan de autochtone bevolking. Dit principe werkte en werkt soms goed, want je wilt niet op dezelfde manier behandeld worden als mensen onder een dictatuur. Dus linkse rakker Cees moet dankbaar zijn voor kolonialisme en religieoorlogen.

Het tegenovergestelde principe de “national standard” werd ingeroepen door de Derde Wereld, met het smoesje dat het Westen zijn wil oplegde aan die landen. Die standaard zegt dat vreemdelingen dezelfde minimale garanties worden gegeven als de eigen onderdanen. In ieder geval niet minder; dus in Saudi-Arabië zou hem niet slechts een vinger worden afgehakt, maar de volledige hand, onder de auspiciën van de Commissie Gelijke Behandeling.

Het gevecht tussen deze twee principes werd een tijd lang niet uitgevochten, maar de uitspraken van verschillende internationale (arbitrage) rechtbanken hebben het voordeel gegeven aan de “international minimum standard” en in Internationaal Recht wat de meeste rechtbanken beslissen, krijgt dit een meer gewichtige waarde. 1-0 voor Nederland.

Dus hoe kan Cambodjaanse aansprakelijkheid ontstaan als gevolg van de “international minimum standard”? Bijvoorbeeld uit mishandeling in hechtenis, onrechtmatige onteigening, verzuim van bestraffing van aanvallers van Cees, letsels veroorzaakt door staatsfunctionarissen etc. En wat het meest belangrijk is ‘denial of justice’, onthouding van een eerlijke rechtsgang, zoals corrupte rechters, weigering om hem het woord te geven, gefabriceerd bewijs etc.

Mensenrechten
De oorlog tussen het Westen en de Derde Wereld over welk principe, de “national” of de “international minimum standard” zou gelden lijkt overbodig te zijn geworden met de opkomst van de internationale mensenrechten, die zelf een “international minimum standard” op gang brengen. Nederland kan bijvoorbeeld Cambodja aansprakelijk stellen voor het schenden van het mensenrechtenverdrag met de naam “International Covenant on Civil and Political Rights” (ICCPR). Gelukkig heeft Cambodja dit verdrag getekend en geratificeerd in 1992. En wat staat in artikel 14 van dit verdrag? Ongeveer dezelfde rechten op een eerlijke rechtsgang als Cees in Nederland zou hebben. Lees zelf. 2-0 voor Nederland.

Dit is te rooskleurig, want Nederland heeft weliswaar een recht om voor Cees op te komen, maar ze is niet verplicht om het te doen. We weten zodanig dat Cees geen recht tegenover Nederland heeft, vanuit het gezichtspunt van Internationaal Recht. En men erkent in Nederland ook geen recht op diplomatieke bescherming, in tegenstelling met andere landen. Dus vette pech voor Cees misschien.

De individuele rechten van Cees tegenover Cambodja
Welke rechten heeft Cees dan tegenover Cambodja, mocht Nederland hem in een rattengat willen dumpen, kaartenspelend met genocide plegers? Hey, wacht even, wat staat in artikel 2 van ICCPR?:

‘Each State Party to the present Covenant undertakes to respect and to ensure to all individuals within its territory and subject to its jurisdiction the rights recognized in the present Covenant, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status.’

Jammer genoeg is Wilders allang uit die achterlijke buurt vertrokken en is daar niet aan de macht, want je weet wat hij zegt: ‘Ik wil discrimineren.’ En zonder Wilders aan de macht kan Cambodja Cees niet discrimineren, maar moet men hem de rechten in artikel 14 garanderen. Dus zonder Wilders is iedereen een Pol Pot nat.

Gelukkig heeft de VN ook een ‘Declaration on the human rights of individuals who are not nationals of the country in which they live’. Deze verklaring garandeert Cees een gelijke behandeling in de rechtszaal, dus de behandeling die men in Cambodja zou moeten krijgen in overeenstemming met artikel 14 van ICCPR.

En als we het toch over Rode Khmer praten, deze kereltjes staan nu terecht in Cambodja, voor genocide en misdaden tegen mensheid. De speciaal opgerichte rechtbank werkt weliswaar volgens de Cambodjaanse wet, maar in samenwerking met VN, heeft men er alles aan gedaan om te verzekeren dat de rechtszaken volledig in overeenstemming zijn met de internationale normen van recht, in het bijzonder artikelen 14 and 15 van ICCPR. Nou, ongeacht hoe hard Cees in de malse, ronde, ebbenhoutgetinte, kokosgeoliede jonkheerbilletjes zou hebben geknepen, je moet mij niet vertelen dat hij het slechter dan die beroepsgenocidaars mag krijgen. Zelfs niet voor plagiaat.

Geredigeerd door Pascale Esveld

Published inInternationaal Recht

210 Comments

  1. Mephisto Mephisto

    Avatar van Mephisto
    Aanbevolen.
    Kunnen we dit ook even doorsturen aan de verantwoordelijken daar in Pnom Phen (of hoe heet die hoofdstad)?

  2. JanPlezier JanPlezier

    Avatar van JanPlezier
    Je slaat steeds vaker wartaal uit Mihai.
    Wat als Cees zich wel aan de kinderen heeft vergrepen,
    of weet jij iets wat wij niet weten!!
    Door op voorhand de rechtsgang in Cambodja in een
    kwaad daglicht te zetten, maak je jezelf ongeloofwaardig.

  3. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @JanPlezier

    ==Wat als Cees zich wel aan de kinderen heeft vergrepen,==

    En? Hij heeft dezelfde rechten ope een eerlijk proces, mocht hij Moeder Theresa zijn of Netanyahu.

  4. JanPlezier JanPlezier

    Avatar van JanPlezier
    Nu je het toch over hebt, waar was je verontwaardiging toen
    de Hamas onlangs twee Palestijnen executeerden!!

  5. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @JanPlezier

    ==Nu je het toch over hebt, waar was je verontwaardiging toen
    de Hamas onlangs twee Palestijnen executeerden!! ==

    Sinds wanneer maak jij je over Palestijnen druk?

  6. JanPlezier JanPlezier

    Avatar van JanPlezier
    waar was je verontwaardiging toen
    de Hamas onlangs twee Palestijnen executeerden Mihai.
    Je hebt toch zo’n hoge pet op van het recht!

  7. Klaphek Klaphek

    Avatar van Klaphek
    @Janplezier.

    Heilige Cees heeft hier op het vkblog een grote schare devote linksmensch volgelingen. Mihai wil daar graag bij in het gevlei komen. Meer is het niet.

  8. JanPlezier JanPlezier

    Avatar van JanPlezier
    @Klaphek, je hebt gelijk, maar ik heb hem nu bij zijn ballen, en
    ik ben heel benieuwd hoe hij zich hier denkt uit te praten!

  9. Mae Mae

    Avatar van Mae
    Gedegen onderzoek, ik denk alleen dat hier de billijkheid ook nog wel een woordje mee gaat spelen.

  10. Thera Thera

    Avatar van Thera
    Stilzwijgend aanbevolen en met, sorry, grote grijns om de laatste zin. 😉

  11. christinA eijkhout christinA eijkhout

    Avatar van christinA eijkhout
    Interessant, en inderdaad, het mag voor een eerlijke rechtsgang niets uitmaken, of hij schuldig is of niet.
    En heren klappende Lol, Mihai hoeft nooit bij iemand in de gratie te komen, a. dat ligt niet in zijn aard en b. wat zou daar voor voordeel bij zijn?
    Bovendien meen ik dat het over internationaal recht ging.

  12. Catharina Anna Maria Catharina Anna Maria

    Avatar van Catharina Anna Maria
    Goed artikel Mihai. We zullen zien waar dit heen gaat. Voorlopig maak ik me zorgen.

  13. JanPlezier JanPlezier

    Avatar van JanPlezier
    Twee Palestijnen vermoord door de Hamas onder de vlag
    van een gerechtelijk vonnis.
    Immoralist
    Catharina Anna Maria
    Mae
    christinA eijkhout
    Thera

    Waarom gelden jullie wetten niet voor de vermeende Palestijnse
    collaborateurs, want dat beweert de Hamas.
    Die hebben dus in jullie optiek geen recht op een eerlijk
    proces.

    Linkse mensen of moet ik zeggen mensen zonder enig
    moreel geweten!

  14. knutselsmurf knutselsmurf

    Avatar van knutselsmurf
    Ik hoop dat de theorie klopt met de praktijk.
    Cees ziet intussen na de tweede lange nacht de zon opgaan in zijn cel.
    Als er een raampje in dat hok zit, tenminste.

  15. Thera Thera

    Avatar van Thera
    Knutsel verwoordt precies, wat mij steeds bezighoudt.

    En Jan Plezier, het gaat hier nu niet over Palestijnen, Israël, China, Tibettanen, Molukkers (vandaag belangrijke dag), maar over het Internationaal recht met betrekking tot een medeblogger. Dus als jij etiketjes wilt plakken, ga je gang, misschien dat een supermarkt je nog kan gebruiken. Voor de prijsjes.

    En nee, sorry, jij bent misschien erg aangedaan door die gebeurtenissen. Terecht. Maar deze bijdrage gaat gewoon over iets anders. Dus als mensen hierop reageren, wil dat nog niet zeggen, dat ze ongevoelig zijn voor jouw dingen, maar dat ze gewoon reageren op deze bijdrage.

  16. Joost Lips Joost Lips

    Avatar van Joost Lips
    Dank Mihai, blij met je bijdrage
    na wie al oordeelden;
    prachtig relativisme, zeer aanbevolen.

  17. fred van der wal fred van der wal

    Avatar van fred van der wal
    Enkele minuten geleden kreeg ik al of niet betrouwbaare inside informatie over Cees C. die – als het de waarheid betreft- hem in een heel ander daglicht plaatst dan de onschuldige "weldoener" die hij voorgeeft te zijn. Deze informatie schtetst het zwartste scenario dat een lezer zich kan voor stellen.
    Ik wil deze informatie hier niet plaatsen om geen discussie aan te zwengelen. Het was schokkend om te lezen.

  18. P.H.M. van de Kletersteeg P.H.M. van de Kletersteeg

    Avatar van P.H.M. van de Kletersteeg
    je bent het Roemeense recht vergeten: wie de erechter het eerste het meeste betaalt….

    onzinnig.Als het verleden grond is de rechtsgang te b;okkeren, is duitsland oostenrijk roemenie hongarije uitgesloten, daarnaast alle oostbloklanden daarnaast alle gereformeerden in nederland (collaberateurs) .

    Nprmaal zijn in dit soort gevallen de overheden van cambodje thailand en de filipijnen super tolerant tov pedo’s.
    Alleen als er druk wordt gezet door met name buitenlandse organisaties nemen ze actie

  19. P.H.M. van de Kletersteeg P.H.M. van de Kletersteeg

    Avatar van P.H.M. van de Kletersteeg
    Zoals ik ruime tijd geleden al schreef: als zijn motivatie was welzijnswerk alleen, dan had hij geld gestuurd of alleen met vakantie gekomen.
    Daar vestigen en dan met kinderen iets doen is verdacht; doodgewoon: de meeste die dat doen zijn pedo en lopen tegen de lamp.
    Kinderen worden groot en gaan praten.

    het is dus op zijn minst dom en onnozel, en zeer zeker verdacht.
    Als ik moet gokken en moet oordelen op omstandigheden is hij pedo.
    Of oerstom.

    Hij had trouwens de eerste ambtenaren moeten betalen die kwamen; was het goedkoopste geweest om onder de rechtsgang uit te komen.

  20. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @JanPlezier

    Voordat ik je aantoon welke drogreden je gebruikt, was jij mij een antwoord schuldig. Hoe verklaar jij dat de Amerikaanse Joodse rechter Buergenthal zei over de nederzettingen?:

    ‘Paragraph 6 of Article 49 of the Fourth Geneva Convention also does not admit for exceptions on grounds of military or security exigencies. It provides that "the Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies". I agree that this provision applies to the Israeli settlements in the West Bank and that their existence violates Article 49, paragraph 6. It follows that the segments of the wall being built by Israel to protect the settlements are ipso facto in violation of international humanitarian law. Moreover, given the demonstrable great hardship to which the affected Palestinian population is being subjected in and around the enclaves created by those segments of the wall, I seriously doubt that the wall would here satisfy the proportionality requirement to qualify as a legitimate measure of self-defence.’

  21. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Klaphek

    ==Heilige Cees heeft hier op het vkblog een grote schare devote linksmensch volgelingen. Mihai wil daar graag bij in het gevlei komen. Meer is het niet.==

    Bewijs het.

  22. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @fred van der wal

    Het maakt niet uit wat hij heeft gedaan. Als men er allesn aan doet om te zorgen dat Rode Khmer berecht worden in overeenstemming met de artikelen 14 and 15 van ICCPR, moet Cees op dezelfde manier berecht worden. En zelfs als men dat niet voor de Rode Khmer doen.

  23. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    @ Mihai

    Aanbevolen

    Klaphek heeft met betrekking tot de twee geëxecuteerde Palestijnen door Hamas een punt.

    Je stelt alleen een wedervraag.

    Dit siert je niet. Piëteit heet zoiets

  24. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine

    ==Klaphek heeft met betrekking tot de twee geëxecuteerde Palestijnen door Hamas een punt.==

    Nee hoor, het was een drogreden. Stel je voor dat je de openbare aanklager bent en je wilt Pietje aanklagen voor een moord. Zijn advocaat roept in de rechtszaal "Ja, maar de heer de aanklager heeft niets gezegd over de moord die Jantje heeft gepleegd, noch Johan’s moord, noch Klaas’ moord. Bij deze verzoek ik u meneer de rechter om mijn klant onschuldig te verklaren."

    In feite heb je vrouwelijke advocaten die slechts vrouwen verdedigen om tijdens een scheiding kinderen voor haar cliënten te krijgen. Kan de advocaat van de mannen roepen dat zij de kinderen moeten krijgen omdat de advocate van de vrouw nooit een man heeft vertegenwoordigd?

    Maar deze ad hominem is de hoofddrogreden van JanPlezier, Klaphek en de rest van de misdaadorganisatie.

    En nee, ik ben niet verplicht om op drogredenen in te gaan. Een jury zou het erkennen en er strafpunten voor geven.

  25. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    Klaphek heeft gewoon een punt.

    Jij zoekt verder dan de tekst die er staat. Daarmee doe je de nabestaanden van de 2 geëxecuteerde Palestijnen tekort.

  26. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine jRagolo

    ==Jij zoekt verder dan de tekst die er staat. Daarmee doe je de nabestaanden van de 2 geëxecuteerde Palestijnen tekort. ==

    Nee hoor. JanPlezier heeft een charlatanerie gebruikt. En probeer die charlatanerie niet door mijn strot de duwen.

  27. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    Het gaat om het vertrekpunt Mihai.

    Mijn vertrekpunt is de tekst van een vlegel waar ik ook serieuze conversatie mee heb.

    Jouw vertrekpunt is jouw afkeer van een vlegel waarbij je jezelf legitimeert om de inhoud van zijn tekst volledig te negeren. Ook al is deze tekst een waarheid als een koe.

  28. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine

    Het is voldoende om de site van Amnesty International te bezoeken om te weten dat er veel mensen in de wereld het recht op een erlijke rechtsgang wordt geschonden. Als iemand komt roepen dat mijn tekst irrelevant is zolang ik niet voor al deze mensen vergelijkbare teksten heb geschreven, dan is dat een bedriegerij.

  29. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Klaphek

    Bewijs jij maar dat je nooit kinderen hebt verkracht.

  30. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    ==Als iemand komt roepen dat mijn tekst irrelevant is zolang ik niet voor al deze mensen vergelijkbare teksten heb geschreven==

    Klaphek vraagt zich af waar jouw verontwaardiging was toen de 2 Palestijnen door Hamas werden geëxecuteerd.

    Klaphek heeft geen irrelevantie aangehaald.
    Voor waarheidsvinding moet je met name uitgaan van het geschreven (gesproken) woord.

  31. An van den burg An van den burg

    Avatar van An van den burg
    ======= Sinds wanneer maak jij je over Palestijnen druk? =======

    Daar maakt hij zich ook niet druk om. Hij maakt zich druk om jouw intelligentie en accuratesse.

    Mooi blog, dank, An.

  32. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    9.51 Mihai

    In het recht is degene die stelt moet bewijzen.

    Jouw vraag aan klaphek is niet gangbaar in het recht.

    Jij zult dus moeten bewijzen waar je Klaphek van beschuldigd.

  33. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine

    Je blijft dezelfde drogredenen herhalen. Als ik een tekst had geschreven verontwaardigd over de 2 Palestijnen, kwam een andere en riep, waarom ik geen tekst heb geschreven over de Guantanamo heb geschreven. Als ik daarover zou hebben geschreven, komt een andere en vraagt waarom ik geen tekst over Cuba heb geschreven, en als ik dat zou hebben gedaan komt een andere en vraagt waarom ik geen tekst over Diego Garcia heb geschreven, Burma, China, Abu Chraib, de Israelische rechterloosheid etc. Hou eens op met die charlatanerie, want ik reageer niet meer hierop.

  34. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine

    ==In het recht is degene die stelt moet bewijzen.
    Jouw vraag aan klaphek is niet gangbaar in het recht.
    Jij zult dus moeten bewijzen waar je Klaphek van beschuldigd. ==

    Precies. Daarom moet Klaphek bewijzen wat hij over mij heeft beweerd. Dus ga nu Klaphek vertellen om zijn aantijging te bewijzen.

  35. Frans Muthert Frans Muthert

    Avatar van Frans Muthert
    Mihai: je oorspronkelijke betoog met belangstelling gelezen. In het vervolg haak ik , zoals gewoonlijk, weer af.
    In de reactiedraad stoort me de opmerking van Fred van der Wal (7.14) buitengewoon.
    Zonder me nu te willen opwerpen als de verdediger van CiC, moet me van het hart dat Fred met deze ranzige suggestie ver over de schreef gaat. Wat is dit voor Telegraaf-achtige sensatiezucht?
    Of hij maakt z’n verdachtmaking hier waar met keiharde bewijzen. Of hij houdt z’n klep tot de werkelijke feiten van het drama in Cambodja boven tafel zijn.
    Hier is werkelijk niemand mee gediend.
    Ik zou die opmerking dus maar, in overleg met Fred uiteraard, weghalen.

  36. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    9.59

    Jij stelt dus jij moet bewijzen.

    Met de beantwoording aan Klaphek kreeg ik een ernstig vermoeden dat je geen piëteit hebt met de nabestaanden van de 2 vermoorde Palestijnen. Mocht je je bezwaard voelen om teksten te schrijven over executies en mishandeling in het verleden dan zal ik je geen strobreed in de weg leggen. Ik zal je er niet op aanvallen dat je bepaalde situaties niet hebt beschreven.

    Met mij kun je alle kanten op mits de regels voor waarheidsvinding gerespecteerd worden.

  37. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Frans

    Ik haal Fred’s reactie slechts op zijn verzoek weg.

  38. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine jRagolo

    Ik heb je verteld dat ik op die charlantanerie niet meer reageer.

  39. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    Klaphek is een deugniet
    Jan Plezier heeft de opmerking over de Palestijnen gemaakt.

    Hoe lossen we dit op?

  40. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    7.14 Jij bent verantwoordelijk voor je blog Mihai.
    Het lijkt me redelijk dat je Fred aangeeft dat hij zelf een blog heeft om informatie op te plaatsen en dat je
    het desnoods zelf weghaalt.
    Als dit blog bij de Koning van Cambodje (vertaald) komt ben jij verantwoordelijk.

  41. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine

    Kijk naar mijn reactie van 25-04-2010 09:20. Ik heb het over de charlatanerie van JanPlezier. En Klaphek gebruikt ook een charlatanerie om 25-04-2010 09:48.

    ==7.14 Jij bent verantwoordelijk voor je blog Mihai.==

    Iedereen is vrij om Fred voor smaad aan te klagen.

  42. Ruud Zweistra Ruud Zweistra

    Avatar van Ruud Zweistra
    Frans Muthert 25-04-2010 10:02
    … In de reactiedraad stoort me de opmerking van Fred van der Wal (7.14) buitengewoon.
    Zonder me nu te willen opwerpen als de verdediger van CiC, moet me van het hart dat Fred met deze ranzige suggestie ver over de schreef gaat. Wat is dit voor Telegraaf-achtige sensatiezucht?
    Of hij maakt z’n verdachtmaking hier waar met keiharde bewijzen. Of hij houdt z’n klep tot de werkelijke feiten van het drama in Cambodja boven tafel zijn.
    Hier is werkelijk niemand mee gediend.

    Reactie:
    Schofterige schijnheil. Je hebt mij precies hetzelfde geflikt. Rot jij eens op joh. Tuig.

  43. An van den burg An van den burg

    Avatar van An van den burg
    Nu moeten wij er rekening mee houden dat de Nederlandse Staat de internationale verdragen selectief gebruikt hoor! Èn zij moeten altijd eerst advies en toestemming vragen aan de VS om er op in te mogen gaan.

    Cambodja is gebombardeerd in de jaren 1980, onder het toezicht van de grote fascist Kissinger. Ook de miljoen afgeslachtten zijn onder het oog van deze minister van buitenlandse zaken van de VS vermoord.

    Nederland heeft nooit officieel geprotesteerd!?

    An.

  44. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    10.18 ==Jij bent verantwoordelijk voor je eigen blog==

    Mihai, jij hebt de eerste tools in handen om te zorgen dat mensen geen of minimale schade ondervinden door een mogelijk onrechtmatige daad door een mede-blogger. Als er een tekst weggehaald wordt door de moderator van de Volkskrant ben je wellicht een halve dag verder.

    Ook jij wordt geacht de wet te kennen en het bewust laten staan van zo’n tekst is medeplichtigheid en als zodanig ook een grond voor een mogelijke beschuldiging van onrechtmatige daad.

  45. Rob Krudzlo Rob Krudzlo

    Avatar van Rob Krudzlo
    @fred van der wal 25-04-2010 07:14

    Enkele minuten geleden kreeg ik al of niet betrouwbaare inside informatie over Cees C. die – als het de waarheid betreft- hem in een heel ander daglicht plaatst dan de onschuldige "weldoener" die hij voorgeeft te zijn. Deze informatie schtetst het zwartste scenario dat een lezer zich kan voor stellen.
    Ik wil deze informatie hier niet plaatsen om geen discussie aan te zwengelen. Het was schokkend om te lezen.

    Ruud deze meneer heeft een vriendje die er al jaren woont. *==)

  46. Frans Muthert Frans Muthert

    Avatar van Frans Muthert
    Sorry Mihai, dit moet me even van het hart:
    Eén van de redenen waarom je mij praktisch NOOIT ziet in een reactiedraad waarin Zweistra en consorten de boel verzieken, is bovenstaande opmerking van Z: 10.19.
    Misschien dat hij eindelijk eens met tastbare bewijzen kan komen voor zijn beschuldiging.
    Ik ben zeer benieuwd.
    Tja, en dan realiseer ik me dat ik meteen verwikkeld raak in dat schaamteloze en heilloze welles-nietes gedoe van hem waar ik nou net zo de schurft aan heb.

  47. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine

    ==Ook jij wordt geacht de wet te kennen en het bewust laten staan van zo’n tekst is medeplichtigheid en als zodanig ook een grond voor een mogelijke beschuldiging van onrechtmatige daad. ==

    Stap maar naar de rechter.

  48. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Frans

    Ruud’s reactie was gewoon een drogreden, die hij overmatig gebruikt: tu quoque. Meestaal vertaalt dat zich in een link naar zijn site, die zou bewijzen dat de allochtonen hetzelfde doen waar anderen van beschuldigd zijn, zoals discriminatie etc. Wat de normale argumentatiestap zou zijn geweest om op jou te reageren, was om er op in te gaan op je stelling.

    ==Misschien dat hij eindelijk eens met tastbare bewijzen kan komen voor zijn beschuldiging.==

    Precies. De bewijslast ligt bij hem.

  49. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    10.36

    Mihai, hoe kan ik nu naar de rechter gaan als ik helemaal geen partij ben.

  50. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine

    ==hoe kan ik nu naar de rechter gaan als ik helemaal geen partij ben.==

    Het is niet mijn probleem. Vette pech voor jou.

  51. Ruud Zweistra Ruud Zweistra

    Avatar van Ruud Zweistra
    @Frans Muthert 25-04-2010 10:36
    Zeg tuig, ben je vergeten dat je me hebt uitgemaakt voor de blogtrol ria de witte, en me daarna beschuldigd van het betrekken van een broer met kanker?

    Ik niet. Schoft.

  52. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    ==Vette pech voor jou==

    Het aardige van het blog vind ik dat er een zekere gezelligheid is al zijn er ook oridinaire twisten.
    Wat ik erg jammer vind dat jij de discussie zo hard voert dat er geen ruimte lijkt te zijn voor gezelligheid, piëteit. Ik ervaar bij jou dat je een strakke koers vaart en maar een doel voor ogen hebt en dat is als eerste bij de finish eindigen. Dat geeft je blog de nodige aantrekkingskracht.
    Je mag van mij als eerste bij de finish eindigen hoor maar bij de afterparty ga je maar vast slapen voor de volgende wedstrijd.

  53. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Frans

    Tu Quoque. "Related to the ad hominem fallacy is the tu quoque fallacy, or, as we used to use it in New Jersey when I was growing up, the “so’s your mom” fallacy. An example would be “famous actor X says that population control is a good idea, but he has eleven children.” Famous actor X may be a hypocrite, but that does not address the merits of the idea of population control, whatever they may be. The tu quoque fallacy is probably the most common in all of political discourse. It is worth noting that on the one hand, this is a very effective way of criticizing someone, because very few people (and even few politicians) manage to live up to every ideal they preach. The saying is that hypocrisy is the tribute vice pays to virtue, and it is worth thinking of this when considering whether or not to engage in the tu quoque fallacy: It gives you short-term cover, but in the long run you are not likely to convince anyone."

    Way With Words: Writing, Rhetoric, and the Art of Persuasion, Professor Michael D.C. Drout (Wheaton College)

  54. Johan HvD Johan HvD

    Avatar van Johan HvD
    Mihai, aanbevolen.

    Overigens, RjR, Mihai beschrijft hier de gang van zaken omtrent het Internationaal Recht inzake CiC.
    Wanneer hij eveneens over twee Palestijnen had geschreven dan lag de zaak anders.
    Nu wordt de reactieruimte flink gevuld vanwege een drogreden -en allerlei andere onnodige verwijzingen en aanhalingen- van RjR die nergens op slaat.

  55. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Frans

    “De jij-ook-variant (of tu quoque-variant) van het argumentum ad hominem is erop gericht een tegenstrijdigheid aan het licht te brengen in de posities die de opponent bij verschillende gelegenheden heeft ingenomen. Te tegenstrijdigheid kan eruit bestaan dat de opponent nu een andere standpunt inneemt dan hij in het verleden in naam of dat het standpunt dat hij met de mond belijdt niet in overeenstemming is met zijn daden. Dat laatste is bijvoorbeeld het geval als iemand zich zelf aan de praktijken schuldig maakt waarvoor hij zijn opponent bekritiseert:

    Het klassieke voorbeeld van deze drogreden is het antwoord van de jager die beschuldigd wordt van barbaarsheid wegens het ten eigen gerieve opofferen van onschuldige dieren. Zijn reactie is deze vraag aan de criticus: ‘Waarom eet jij het vlees van onschuldige runderen?’.

    De jij-ook-variant van het argumentum ad hominem wordt soms ook ruimer geïnterpreteerd en verwijst dan niet alleen naar het gedrag van de opponent maar ook naar het gedrag van derden. Deze ruime variant wordt doorgaans als verdediging gebruikt tegen kritiek op het eigen gedrag: anderen doen hetzelfde of hebben hetzelfde gedaan. Rescher geeft het volgende voorbeeld:

    Mijn cliënt, gemeenteraadslid Smith, heeft niet ongeoorloofd gehandeld door een dienstauto te nemen om heen een weer van huis naar kantoor te rijden. De aanklager, gemeenteraadslid Jones, doet dat zelf ook zo en dan, evenals de burgemeester. Het is in feite algemeen gebruik onder de hogere ambtenaren in deze stad.” – Van Eemeren et al., "Handboek argumentatietheorie"

    Dus de tu quoque is niets anders dan zeggen: maar dat jij doet precies hetzelfde?

  56. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    HohanvanD

    Je hebt gelijk maar ik was nogal gestoken door de verzakelijktheid. Als het menselijk element wegvalt
    in een geschrift gooi ik het al snel aan de kant.

  57. Johan HvD Johan HvD

    Avatar van Johan HvD
    Reine jRagolo,

    =Als het menselijk element wegvalt in een geschrift gooi ik het al snel aan de kant=

    Verwonderlijk dat er dan toch nog een discussie volgt die feitelijk kant noch wal raakt in deze kwestie.

    Maar, meestal gaat dat zo. Er komen figuren af op een bepaalde bijdrage, die aldaar hun gerief uiten over iets dat niets of vrij weinig met het onderwerp van doen heeft.

    Eveneens vind ik het beschamend dat bepaalde Luyden steeds weer opduiken met tegenstrijdige opmerkingen. De reactiedraad geeft een indruk dat er maar wat raak gelald wordt.
    Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van de betreffende auteur.

  58. Robert Kruzdlo Robert Kruzdlo

    Avatar van Robert Kruzdlo
    Hoe kan dit nu…Cees zit dus niet in de petoet…krijg net dit emailtje

    Cees zit mee te lezen met jullie

    Cees has sent you a private message‏
    Van: [email protected] namens Cees Chamuleau ([email protected])
    Verzonden: zondag 25 april 2010 0:47:03
    Aan: [email protected]

    To unsubscribe from any future emails from Quepasa, click here
    I’d like to be your friend on Quepasa.com.

    Would you like to add me as a friend?

    Ps ik ben Amerikaan.

    Gr Rob

    Niet ingelogd

    Yes No

    Thanks!

    Cees Chamuleau

  59. Frans Muthert Frans Muthert

    Avatar van Frans Muthert
    Tot slot:
    Ruud : Als jij niet dezelfde persoon bent als Ria de Witte dan bied ik je hiervoor mijn welgemeende excuses aan. De overeenkomsten zijn echter treffend.
    Overigens, ik heb het als een persoonlijke nederlaag beschouwd dat ik onlangs na 4 jaar bloggen 2 bans uitgedeeld heb.
    Ruud Zweistra en Ria de Witte.
    Wat mij betreft waren de grenzen van de vrije meningsuiting meer dan ruimschoots overtreden.
    En dat bewijs je met je kwalificaties hierboven nog eens dubbel en dwars.
    Sorry Mihai voor deze laatste off topic reactie.

  60. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    Johan HvD

    Als het de bedoeling is om een mooi blog te maken over internationaal recht zul je de nodige vaardigheden moeten hebben om het schip op koers te houden.

    Als er een piraat komt dan moet je hem met een gericht schot uit het kraaiennest schieten.
    Als je de discussie met die piraat aangaat of dat hij zich wel piraat mag noemen dan springen de andere piraten zich met touwen op jouw dek. Ze gaan uitvlooien of je nu wel of geen vlo bent.
    Dat is ongeveer de situatie.
    En als je zo stoer bent dat je toelaat dat ze ook hun vlag in jouw mast mogen hangen ja dan schiet het dus helemaal niet meer op.

  61. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 10:18
    "Iedereen is vrij om Fred voor smaad aan te klagen."

    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1076502.ece/Gebruiksvoorwaarden_Volkskrantblog_en_Volkskrant_websites
    "3. Plaatsen van content
    ..
    ..
    f. De
    Volkskrant sluit iedere aansprakelijkheid voor enige door u of derden op het Volkskrantblog of op een andere Volkskrant website geplaatste content uit. De gebruiker is aansprakelijk en vrijwaart de Volkskrant B.V. en aan haar gelieerde vennootschappen voor enige aanspraken van derden en voor daarmee samenhangende schade en kosten die verband houden met de door u op het Volkskrantblog of op een andere Volkskrant website geplaatste content."

    De gebruiker ben jij, niet de reageerder. Immers, jij hebt de mogelijkheid om te moduleren tot je beschikking. Als jij "de Volkskrant vrijwaart voor de kosten" dan betekent dat jij zelf verantwoordelijk bent voor de kosten mocht wie dan ook zich gegriefd voelen door wat onder jouw blog onder jouw verantwoordelijkheid gebeurt. Principieel nooit censureren is er niet bij.

  62. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Volkskrant sluit iedere aansprakelijkheid voor enige door u of derden op het Volkskrantblog of op een andere Volkskrant website geplaatste content uit.==

    Ad hoc huisregel: Mihai sluit iedere aansprakelijkheid voor enige door u of derden in zijn reactieruimte geplaatste content uit. Heb je daar moeite mee, stap dan naar de rechter.

  63. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 11:33
    "Ad hoc huisregel: Mihai sluit iedere aansprakelijkheid voor enige door u of derden in zijn reactieruimte geplaatste content uit. Heb je daar moeite mee, stap dan naar de rechter. "

    Zo kun je natuurlijk in een discotheek ook een bordje plaatsen tegen drugdealers en verkrachten. Toch zal de politie je zaak sluiten.

    Iemand zal altijd verantwoordelijk moeten nemen, onbeperkt doorschuiven kan nooit de bedoeling zijn.

  64. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    Voordat een rechter mij dat beveelt (of Fred vraagt het zelf), haal ik het niet weg. Vette pech voor jou.

  65. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 11:37
    Voordat een rechter mij dat beveelt (of Fred vraagt het zelf), haal ik het niet weg. Vette pech voor jou."

    Of voor jou, de proceskosten (griffierecht, smartegeld etc) worden namelijk op jou verhaalt :-))

    Overigens, je reactie getuigt van verantwoordelijk burgerschap en veel empathie. Alleen onder dwang ben je tot meewerken bereidt. De ander mag stikken in zijn "vette pech", tot helpen "uit je zelf" (individuele verantwoordelijkheid) ben je niet bereidt.

    In de nadagen van het communisme was dat de algemene verbreidde instelling. Eerst moet er een oekaze van de centrale regering komen wil ook maar iemand bereidt zijn zich te bewegen. De individuele verantwoordelijkheid was compleet verstikt. Ieder voor zich, God of Stalin voor allen.

  66. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Of voor jou, de kosten worden namelijk op jou verhaalt :-))==

    Toen ik meedeed met de anti-communistische revolutie was ik bereid te moorden en te sterven voor mijn principes. Ik ben een vrijheidvanmeningsuitigsfundamentalist; dus ik ben ook bereid om de nadelen van een (verloren) rechtszaak te ondergaan voor mijn principes. Dus als jij gelooft dat jij je normen mij mag opleggen, desnoods met geweld, dan ben je vrij om naar de rechter te stappen.

  67. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 11:44
    "Dus als jij gelooft dat jij je normen mij mag opleggen, desnoods met geweld, dan ben je vrij om naar de rechter te stappen."

    Leg ik jou mijn normen op of jij de jouwe aan mij?

    Wie empathisch denkt denkt niet in termen van "mij …. jou".

    Waar het om gaat, is het een redelijk verzoek? Om dat te kunnen beantwoorden moet jij je ook in de ander kunnen (!) verplaatsen. Wie niet kan komt ego-centrisch over. Dan heb je een rechter nodig om eruit te komen, om het ontbrekende empathisch vermogen van één van de beide partijen te gaan vervullen.

    Bij jou lijkt dat altijd weer de uitkomst van iedere discussie te moeten zijn of worden. Irritant noemen anderne dat, maar het heeft een beter verklarende naam.

  68. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    Mihai, heb jij geld om een boete te betalen?

    Mihai, heb je al bedacht dat de Volkskrant heel boos kan worden en maatregelen treft?

  69. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Leg ik jou mijn normen op of jij de jouwe aan mij?==

    Ja. Je gebruikt charlataneries, zoals je drogredenen over Stalin, Hilter, Pol Pot, om mensen te manipuleren om jouw normen over te nemen, dus als groep druk op mij uit te oefenen. Stap je naar de rechter en je wilt, leg je je normen met dwang aan mij op.

    ==Wie empathisch denkt denkt niet in termen van "mij …. jou".==

    Dat is jouw probleem.

    ==Waar het om gaat, is het een redelijke verzoek?==

    Waar het om gaat, is het een onredelijke verzoek.

  70. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 11:51,

    Over retoriek en gebrek aan inlevingsvermogen gesproken, ik zie weer drie voorbeelden :-).

    Ik laat daarom de toeschouwer verder oordelen. Empathisch vermogen heb je immers of heb je niet. Wie het niet heeft luistert alleen maar onder dwang. Immers de "redelijkheid van het meedenken" ontbreekt, er is immers slechts ego-centrisch denken. En dwingen op je blog kan slechts de moderator of de rechter.

  71. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @johanna_nouri

    Precies. Neem bijvoorbeeld de Mexicanen en Duitsers die in Amerika geexecuteerd worden, zonder hen in te lichten over hun recht om contact op te nemen met de ambassade. Het Internationale Hof heeft daarover een uitspraak gedaan. Maar ik neem het aan dat Cees weet dat hij recht heeft om contact op te nemen met de ambassade. Voor ons geval zijn de Draft articles on Diplomatic Protection relevanter.
    http://untreaty.un.org/ilc/texts/instruments/english/draft%20articles/9_8_2006.pdf

  72. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine jRagolo

    ==Mihai, heb jij geld om een boete te betalen?
    Mihai, heb je al bedacht dat de Volkskrant heel boos kan worden en maatregelen treft?==

    Ik ben bereid om alle consequenties te ondergaan, die volgen uit mijn naleving van mijn levensprincipes.

  73. An van den burg An van den burg

    Avatar van An van den burg
    ======Wie empathisch denkt denkt niet in termen van "mij …. jou"=====

    Empathisch denken is ook "ik, ik, ik" ! Je kan alleen maar uit EIGEN ervaring met iets of iemand meedenken. Inleven bestaat ook niet

    Dus: heb je ooit echt honger gehad en dorst, zonder de aanwezigheid van brood en water, kun je je voorstellen wat een kind in de Derde Wereld voelt. Anders niet! Vandaar dat "empathie" niet verder gaat dan de voordeur.

    An.

  74. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    @An van den burg 25-04-2010 11:59
    "Empathisch denken is ook "ik, ik, ik" ! Je kan alleen maar uit EIGEN ervaring met iets of iemand meedenken. Inleven bestaat ook niet"

    Klinkt niet als een deskundige, klinkt vooral ook erg gedateerd. Kan jij dat met empirisch onderzoek onderbouwen? Of moeten wij het doen met jouw autoriteit?

    Ik zou zeggen, lees bijv. eens hoogleraar en bioloog Frans de Waal die empathisch vermogen zelfs bij dieren via experimenten weet vast te stellen. Dat is even wat anders dan de dikke duim te gebruiken of retorische middelen gebruiken om je wedstrijdje te winnen.

  75. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    11.58
    Bedenk dan dat iemand, ten onrechte, schade zou kunnen hebben van een opmerking die vandaag op jouw blog is gezet. Als dit een consequentie is volgend uit jouw levensprincipes dan vind ik
    (het empathische ik) dat je niet goed bezig bent.

  76. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine

    ==Bedenk dan dat iemand, ten onrechte, schade zou kunnen hebben van een opmerking die vandaag op jouw blog is gezet. Als dit een consequentie is volgend uit jouw levensprincipes dan vind ik
    (het empathische ik) dat je niet goed bezig bent. ==

    Op het moment dat iemand onterechte schade van mijn levensprincipes krijgt, dan maak ik een uitzondering. Maar nu is het niet het geval.

  77. Ruud Zweistra Ruud Zweistra

    Avatar van Ruud Zweistra
    Frans Muthert 25-04-2010 11:25
    Tot slot:
    Ruud : Als jij niet dezelfde persoon bent als Ria de Witte dan bied ik je hiervoor mijn welgemeende excuses aan. De overeenkomsten zijn echter treffend.

    Reactie:
    Je herhaalt hier je beschuldiging nog een keer, schoft. Destijds was al algemeen bekend dat Ria de Witte slechts één enkel IP-nummer gebruikt(e), en dat is niet mijn IP-nummer. Vermoedelijk heb je dat feit maar even voor het gemak opzij gezet om je wens om mij zwart te maken bot te vieren. Want dit was al minstens het derde geval.

    Vervolgens betrok je op schofterige wijze een aan kanker lijdende broer in de zaak. Waarna je ging klagen bij de redactie.

    Allemaal zaken waar geen effectieve excuses bij zijn te verzinnen.

    De relevantie met het geval van cees is dat het ook daar zeer wel het geval kan zijn dat achterbakse lieden onjuiste beschuldigingen gebruiken om iemand zwart te maken ten eigen voordeel. Het feit dat dit soort lieden in Nederland bestaan, jij en je mede-tuig, maakt aannemelijk dat ze ook in Cambodja bestaan.

    Ik ben niet van de christelijke denominatie. Ik wens jullie een passend lijden toe. En als daar enigszins een mogelijkheid voor is, zal ik aan dat lijden meewerken. Het is volgens mij de meest effectieve manier om dit soort gedrag uit de wereld te bannen. Effectiever dan wat voor soort formele regeling dan ook.

  78. joost tibosch sr joost tibosch sr

    Avatar van joost tibosch sr
    Als voormalige gast op het VK-blog zit ik me gruwelijk te ergeren aan het getetter om en over Cees in bovenstaande reacties. Alleen de zakelijke beschouwingen over recht (blog Milou/Joanna) lijken me in deze situatie verantwoord, In plaats van al dat getoeter zou één of meer van jullie een blog kunnen openen "Nieuws over Cees uit Cambodja", waarin de komende tijd (en dat kan best een tijdje duren!)het echte nieuws rond Cees en zijn precaire situatie vermeld kan worden. En dan hoop ik ook, dat je hoe dan ook het lef hebt hem, van wie de meesten van juliie meestal hebben genoten,nu niet te laten stikken.
    Degenen van jullie die op dat blog zo nodig nog rotreacties kwijt willen, kunnen lekker worden geband!

  79. hannekeinhanoi hannekeinhanoi

    Avatar van hannekeinhanoi
    Ik heb Jan de Jongh, de eigenaar van Orchidée Guesthouse in Sihanoukville, aangeboden om via mijn blog de nieuwsfeiten over Cees te publiceren. In eerste instantie deed Jan dat middels een reactie op het blog van Cees, maar dat is misschien niet zo verstandig omdat de zoon van Cees diens weblog wil laten verwijderen.
    Ik laat het aan Jan over om actie te ondernemen.

  80. The_Saint The_Saint

    Avatar van The_Saint
    "…..
    Ad hoc huisregel: Mihai sluit iedere aansprakelijkheid voor enige door u of derden in zijn reactieruimte geplaatste content uit….."

    Dat heb je dan [vette pech] mis..jij als blogger kunt wel degelijk aansprakelijk worden gehouden voor reactie geplaatst op jou blog.
    Heeft P.Esveld je dat nooit verteld?

  81. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @hannekeinhanoi

    Het is onzin om het blog weg te halen. De redactie kan de blogs weghalen, die over de zoon gaan en de rest laten staan. Men hoeft niet alles te verwijderen.

  82. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 11:58
    "Ik ben bereid om alle consequenties te ondergaan, die volgen uit mijn naleving van mijn levensprincipes."

    Klinkt heel nobel en dapper maar alles behalve empathisch. Lijkt ook op verantwoordelijkheid nemen maar is dat niet. Moet Hitler ook gedacht hebben toen hij zelfmoord pleegde na diverse volkeren in het ongeluk gestort te hebben.

    Ga je gang met het door mij genomen voorbeeld, getuigt opnieuw van retoriek. De persoon is iedereen beter bekend dan een onbekende. Inhoud of waarheid van de feiten zit er immers niet in 🙂

  83. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    12.16

    Als we het over waarheidsvinding hebben dan vind ik dat je toekomstige gebeurtenissen moet taxeren.

    Als er enigermate kans is dat een ander schade ondervind omdat jij een reactie laat staan dan moet je daar omzichtig mee omgaan.
    Naar mijn mening is de berichtgeving dermate onduidelijk dat die kans er op dit moment wel degelijk is.

    Het is dus niet zwart-wit in de zin van: Als het kalf kopje onder gaat ja dan zal ik maar verantwoordelijkheid nemen. Je hebt nagelaten om het kalf te redden.
    In deze situatie ben je aan het nalaten te voorkomen dat er daadwerkelijk schade ontstaat.

  84. An van den burg An van den burg

    Avatar van An van den burg
    ZR..

    Je bent een Libertarist! Daar valt vanuit mijn invalshoek van " leven" niet mee te praten.
    Met je normatief denken en je teleologische theorieën. Ik leef niet in een deontologisch systeem. Jij wel.
    Mijn denken is een dimensie te diep voor jou.

    Desalniettemin: lees "De Wet van Hume" eens!

    Groet, An.

    .

  85. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 12:38
    "…… Kom eens met een argument. …"

    Dit betekent bij jou dat je schaakmat staat, zoveel empathisch vermogen heb ik wel 🙂

  86. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    An van den burg 25-04-2010 12:39
    " Desalniettemin: lees "De Wet van Hume" eens! "’

    Ik hoor het al, geen wetenschapper. Een filosoof van 250 jaar geleden gaat voor moderne wetenschappelijke bevindingen? Waarom niet de Bijbel, Nietsche, Spencer (sociaal Darwinist) of Karl Marx?

  87. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    12.36 Zelf Reflektie/ broeder

    Iedere vergelijking met Hitler verdriet mij.
    Laten wij aan onze kinderen doorgeven hoe dichtbij de kampen waren

  88. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Dit betekent bij jou dat je schaakmat staat ==

    Bewijs het.

  89. Nummer 33- de broer van nummer 22 Nummer 33- de broer van nummer 22

    Avatar van Nummer 33- de broer van nummer 22
    @ Allen.

    Wat is het probleem? Is het een probleem? En hoe – naar ik vermoed- volwassen mensen zo met elkaar om gaan op deze blog laat zien dat bij bepaalde mensen de geest in verwarring is, in verwarring blijft en nimmer uit de eigen hersen cel en gevangenis zal weglopen.

    We kunnen niet praten over recht als de persoon in kwestie het recht naar eigen inzicht heeft gebruikt, voor eigen genoegens als de feiten zijn bewezen! Als dan de bewijsvoering wordt aangedragen dan geldt het recht van dat land. Wat we er ook over kunnen denken! en voelen. De persoon waarvan de feiten bekend zijn en de bewijsvoering gestaafd is dient zich vooraf maar te realiseren dat het plegen van strafbare feiten ook gestraft kunnen worden door het land waarna gegaan is.

    Niets meer en niets minder!

    Dat er helaas ook landen zijn waar niet in dat land gepleegde strafbare feiten, worden geaccepteerd ( Priesters naar Mexico), laat haarfijn zien dat de internationale rechtspraak in de praktijk eigenlijk niets voorstelt! Hoe jammer en hoe triest!

    Ik heb geen enkel medelijden met welke misdadiger dan ook! Dat er omstandigheden kunnen zijn die hem of haar tot misdadiger maakt doet daar voor niets aan af.
    Niemand heft het recht een ander wat dan ook aan te doen! Niemand!

    Ik ben geen voorstander van de doodstraf, laat dat duidelijk zijn!

    Als Cees gestraft zal worden door wat hij in dat land gedaan heeft! Let it be! Ik hou niet van medelijden voor hem als de feiten feiten zijn! Nooit!

  90. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 12:42
    " Bewijs het. "

    Vergt zelfinzicht bij de ander, dus werkt niet altijd. Toeschouwers, moderators of rechters zijn dan de beslissers :-).

  91. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Reine jRagolo 25-04-2010 12:38
    "…… Je hebt nagelaten om het kalf te redden …"

    Dat is het juiste juridische argument, "nalatigheid" oftewel ontbrekende verantwoordelijkheidsbesef. Maar ook dat vergt zelfinzicht c.q. empathie of bij het ontbreken daarvan een rechter om dit te vonnissen en te sanctioneren. De ego-istische mens heeft "het streepje voor" dat je handhaving moet inzetten wil de ander beschermd worden. Gebreken brengen altijd ook overlast voor de ander met zich mee, daar moet je mee leven en vooral naar handelen als het belangrijk is.

  92. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Vergt zelfinzicht bij de ander, dus werkt niet altijd.==

    Precies. Ik zie het bij jou regelmatig gebeuren dat argumenten niet werken. Misschien heb je geen zelfinzicht.

  93. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Zelf Reflectie 25-04-2010 12:40
    1) Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 12:38
    "…… Kom eens met een argument. …"

    Dit betekent bij jou dat je schaakmat staat, zoveel empathisch vermogen heb ik wel 🙂

    2) Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 12:58
    "zie het bij jou regelmatig gebeuren dat argumenten niet werken. Misschien heb je geen zelfinzicht. "

    Argumentum ad spiegelum! Oftewel "wat je zegt ben je zelf" (3-10 jaar, zwakbegaafden, dementerenden, wedstrijdje winnen egoisten etc.)

    Dit betekent bij jou dat je schaakmat staat, zoveel empathisch vermogen heb ik wel 🙂

  94. An van den burg An van den burg

    Avatar van An van den burg
    ======= Laten wij aan onze kinderen doorgeven hoe dichtbij de kampen waren=====

    Laten wij aan onze kinderen doorgeven hoe dichtbij de kampen ZIJN!!!

    An.

  95. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Dit betekent bij jou dat je schaakmat staat,==

    Nee hoor. Jouw reactie van 25-04-2010 12:42 was een drogredenen: het ontwijken van de bewijslast. Dus je was toen al schaakmat. Je kunt een partij schaken niet meer winnen nadat je verloren hebt.

  96. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 13:10
    " … Je kunt een partij schaken niet meer winnen nadat je verloren hebt. .."

    De leeuw kan mij niet meer bedreigen moet de struisvogel met zijn hoofd in het zand denken.

    Vertaald betekent dit dat je schaakmat staat, zoveel empathisch vermogen heb ik wel 🙂

  97. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    12.38 Ik krijg geen reactie meer. Dan ben je het er mee eens. Valide argument om de door mij betwiste reactie te verwijderen.

    Of ga je liever doorstoeien over Latijnse imbecielen?

  98. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    Roep een argumentatiedeskundige erbij en laat hem onze argumenten analyseren. Anders moet je niet verbaasd staan als ik op je drogredenen niet reageer.

  99. An van den burg An van den burg

    Avatar van An van den burg
    ZR.

    Jij lijdt aan terminale logica. Wat weet je van Nietzsche? Je schrijft niet eens zijn naam goed, laat staan dat je hem las!!!!! Jij bent van de oude stempel, die denkt dat "het kwaad" bestaat omdat wij een vrije wil hebben en er dus voor kiezen, voor dat "kwaad". Net als de theïsten!

    Lees Nietzsche eens, "de bronnen van de westerse beschaving".

    ===== Nietsche ======= aldus jij!

  100. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    An van den burg 25-04-2010 13:04
    1) "Laten wij aan onze kinderen doorgeven hoe dichtbij de kampen ZIJN!!!"

    Klinkt nog veel te afstandelijk. Zit tussen ieders oren zoals je ook aan de discussie in deze reactieruimte kunt zien.

    2)"Jij bent van de oude stempel, die denkt dat "het kwaad" bestaat omdat wij een vrije wil hebben"

    Ook weer uit je duim? Of ook een wet van Hume? Wie bezondigt zich daar eerder aan getuige mijn opmerking onder punt 1?

    3) "Jij lijdt aan terminale logica. "

    Als jij tussen de 65 – 85 bent, ook al gezien je beroep op Hume en diverse uitingen van "Baader-Meinhof klasse denken", dan ben je terminaler dan ik :-).

  101. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine

    ==12.38 Ik krijg geen reactie meer. Dan ben je het er mee eens. Valide argument om de door mij betwiste reactie te verwijderen.==

    Nee hoor. Ik hoef niet op alles te reageren.

  102. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    An van den burg 25-04-2010 13:30
    "Je bent een onbenul!!"

    Vertaald betekent dit dat je schaakmat staat, zoveel empathisch vermogen heb ik wel 🙂

  103. An van den burg An van den burg

    Avatar van An van den burg
    Mihai.

    Maar de politieke garnaal Kok heeft een man uitgewisseld aan de VS. Nooit meer iets van gehoord. Hij is uitgewisseld op "vermoedens". Hij is n.l. "in Afghanistan gezien!".

  104. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Reine jRagolo 25-04-2010 12:38

    De reactie van Fred was een drogreden, een onbewezen stelling, zoals de stellingen van Zelf Reflectie, die regelmatig in conclusies praat, zonder zijn conclusies op enige manier te onderbouwen. Kan dat negatieve gevolgen hebben voor Cees? Ik zie de waarschijnlijkheid niet in, ten minste de waarschijnlijkheid dat het negatieve gevolgen zou hebben zie ik net zo groot als de mogelijke negatieve gevolgen voor de eventueel misbruikte kinderen als ik de reactie weg haal.

    In een rechtszaal zal Fred zijn stellingen moeten onderbouwen, dus zijn stellingen kunnen geen negatieve gevolgen hebben voor een rechter.

    De andere medelezers hebben ook een plicht om te redeneren volgens de maxime dat iedereen is onschuldig totdat hij schuldig wordt bewezen en volgens de argumentatieve regel dat diegene die stelt bewijst. Dus als de lezers beïnvloed zijn door een dergelijke uitspraak is omdat zij hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen, niet een gevolg van mijn handeling. Ik veroorzaak namelijk niks.

  105. fred van der wal fred van der wal

    Avatar van fred van der wal
    Of mijn reactie wel of niet wordt weg gehaald maakt mij niets uit. Ik beschuldig Cees niet, alleen vermeld ik dat ik een reactie op eeen site heb gelezen van een bezoeker aan zijn instelling in Cambodja, die ik verontrustend vind.
    Ik kan de geïnteresseerde lezer zo de site doorgeven.

  106. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @fred van der wal

    Op allerlei sites reageren allerlei charlatans. Dus dat stelt niks voor.

  107. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    ==Ik veroorzaak namelijk niks==

    Ach ja, in de Nederlandse rechtspraak verwacht ik dit ook niet.

    In de intro wijs je terecht op het rode-kmer-bewind die verantwoordelijk is voor miljoenen doden.
    Mensen werden al gedood omdat ze een bril hadden dus konden lezen dus gevaarlijk waren voor het regime.
    Misschien wordt het alleen maar een hoge boete omdat de plaatselijke justitie die buitenlanders als een perssinaasappel zien.
    Misschien is een suggestieve blogtekst voldoende bewijs. Weet jij veel. Ik zou geen risico nemen.

  108. fred van der wal fred van der wal

    Avatar van fred van der wal
    De site is misdaadjourmalist.nl waar een verontrustende reactie van een insider staat te lezen over het een en ander betreffende Cees C..
    De informatie is nogal gespecificeerd en lijkt geloofwaardig.
    Wat de uit emoties reagerende blog aanhang pro deze meneer allemaal ventileert verklaart zegt mij niets. De reactie van Muthert evenmin.
    Enkele keren heb ik al in reacties bij andere webloggers verklaard dat ik niemand een verblijf in een Cambodjaanse gevangenis gun wat hij ook gedaan heeft. Hiermede genoeg explicatie gegeven dunkt mij.

  109. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    14.04

    Nou Fred, kun je mij die site dan geven.
    Zou je hem op je eigen blog willen zetten

    Met vriendelijke groet

    k.Reintje

  110. fred van der wal fred van der wal

    Avatar van fred van der wal
    Mihai,
    In een rechtszaal zal ik mijn stellingen moeten onderbouwen? Ik moet niks meneer, want ik ben geen partij in welk geding ook en zeker niet in een rechstzaak in Cambodja, waar nog niet eens sprake is van een staat van beschuldiging van de arrestant. Heeft U wel enig benul van de rechtsgang? Lijkt mij van niet!

  111. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Fred

    Ik heb net het stukje "Zondag 25-04: Cees in Cambodja" op misdaadjourmalist.nl gelezen. Het is gewoon quatsch. En daardoor verzoek ik je vriendelijk om vanaf nu geen onbewezen stellingen over Cees te plaatsen.

  112. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    @ Ik ben geschokt. De enige die vermeld staat als slachtoffer is Fred zelf.
    Het bericht van Fred is apert onjuist. CiC wordt hier met onjuiste berichtgeving beschadigd.

  113. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Ik heb betreffende stuk onafhankelijk van Fred gelezen en het is uiterst belastend voor CiC.

    Maar durft deze anonieme reaguurder dit ook onder ede te verklaren? Zolang het waarheidsgehalte niet vaststaat heeft het ook geen zin toespelingen te maken. In die zin had de reactie van Fred beter niet gedaan kunnen worden.

    Schuld wordt in een rechtszaal door een rechter vastgesteld tegenover een beschuldigende partij en een verdedigende partij. Alles daarbuiten maakt alleen maar een verloop als in de zaak Lucia de B. steeds waarschijnlijker.

  114. Rob Krudzlo Rob Krudzlo

    Avatar van Rob Krudzlo
    Mihai Martoiu Ticu

    Jouw reactie is welkom voor mensen met hersens. Fred is niet meer dan je hier weer lezen kan.

  115. Rob Krudzlo Rob Krudzlo

    Avatar van Rob Krudzlo
    Jongens een hengst op de rode pijl en een …!…. verzenden naar de moderator.

  116. zwollywood zwollywood

    Avatar van zwollywood
    dit is nu weer typisch een linksche reflex: ontkennen, niet willen zien, ontwijken, niet geloven en nogmaals 100x ontkennen. want een linksch mensch kan niet fout zijn…
    wel, cees is niet voor niets gearesteerd wegens pedofilie / kinderverkrachting.
    maar wel praatjes hebben over rechtvaardigheid en opkomen voor de verdrukte….

  117. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @zwollywood

    ==dit is nu weer typisch een linksche reflex==

    Bewijs dat ik links ben.

    ==wel, cees is niet voor niets gearesteerd wegens pedofilie / kinderverkrachting.==

    Bewijs het.

  118. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    zwollywood 25-04-2010 14:40
    "….is niet voor niets gearesteerd wegens ……"

    Ook Lucia de B. werd gearresteerd en meervoudig berecht. En zo ook alle andere rechterlijke dwalingen. Een arrestatie op zich zegt niets over schuld. Er zijn hoogstens verdenkingen of mogelijk is zelfs sprake van een valse aangifte.

    Met een linkse reflex heeft dit weinig te maken, wel met zorgvuldigheid en met inlevingsvermogen. Zou jij berecht willen worden door een hysterische volkstribunaal?

  119. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Ook Lucia de B. werd gearresteerd en meervoudig berecht. En zo ook alle andere rechterlijke dwalingen. ==

    Drogreden.

  120. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 14:45
    "Drogreden."

    Vertaald betekent dit dat je schaakmat staat, zoveel empathisch vermogen heb ik wel 🙂

  121. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Vertaald betekent dit dat je schaakmat staat ==

    Bewijs het.

  122. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 14:48,

    Deze discussie hebben wij al gehad, dus waarom in herhaling vervallen?

    Bewijs jij maar dat ik ook dit moet bewijzen. Mooi niet, vette pech voor je.

  123. zwollywood zwollywood

    Avatar van zwollywood
    ja, en de politieagent die dat meisje van 12 heeft verkracht en vermoord een maand geleden is ook niet waar zeker, zelfreflectie, en die honderden junks die tasjes roven ook zeker niet, want….lucia de b. is valselijk vervolgd…
    mijn god, dan kan ik er nog wel een paar: adolf hitler was een fijn mensch, want hij hield van de bergen toch…
    loop maar lekker weg van je eigen verantwoordelijkheid

  124. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    Trouwens dit stukje stond eerst niet in je reactie: ‘Een arrestatie op zich zegt niets over schuld.’ Hier heb je gelijk in.

    ==Bewijs jij maar dat ik ook dit moet bewijzen. ==

    Wie stelt bewijst. Jij hebt gesteld, dus jij bewijst. QED.

  125. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    zwollywood 25-04-2010 14:52

    Gooi maar alles, appels en peren, lekker ongenuanceerd op één hoopje. Er gaat niets boven éénvoud. Voor jou te hopen dat jij nooit bij een arts terechtkomt die maar één ingreep en één medicijn kent.

  126. ZichvanVerre ZichvanVerre

    Avatar van ZichvanVerre
    ‘Jaren lang heeft Cees Chamulau zich beledigend uitgelaten over mijn persoon en werk als beeldend kunstenaar op zijn weblog. IK denk dat van zo iemand alles valt te verwachten en zijn menslievendheid een dun vernisje is.’
    Dit is de miserabele reactie van Fred op het betrefende blog, dat ik gisteren al tegenkwam. Ik wilde er niet over beginnen (dat zou later wel kunnen) omdat ik niet met alle gespeculeer over Cees wilde meedoen, maar nu dan toch: Fred van der Wal en zijn Isis met dat infame blog van haar, dit duo kan in een klap op de schroothoop worden geveegd. Wat een laagheid!

  127. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 14:53
    "Trouwens dit stukje stond eerst niet in je reactie: ‘Een arrestatie op zich zegt niets over schuld.’ Hier heb je gelijk in"

    Stond er, maar jij bent zo druk bezig met afschieten dat je niet meer kunt lezen.

    Slechts dit heb ik toegevoegd:
    "Er zijn hoogstens verdenkingen of mogelijk is zelfs sprake van een valse aangifte.

    Met een linkse reflex heeft dit weinig te maken, wel met zorgvuldigheid en met inlevingsvermogen. Zou jij berecht willen worden door een hysterische volkstribunaal? "

    Moet ik dit bewijzen aan iemand die niet wil horen? Met een beetje inlevingsvermogen kom je er zonder bewijs, Maar mogelijk is dat één voorbehoud te veel :-))

  128. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    @ Zich van Verre

    ==Wat een laagheid==

    Wees voorzichtig met uw woordkeus.

    CiC was niet de enige waarmee u het aan de stok hebt.
    (excuses Mihai)

  129. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    Nou, bij jou verschijnt in ontzettend veel gevallen extra tekst, nadat je gereageerd hebt. Ook in je laatste reactie stond in het begin slechts "Stond er, maar jij bent zo druk bezig met afschieten dat je niet meer kunt lezen." en nu het meervoud ervan. Ik kan het in dit geval niet bewijzen, maar dit is irrelevant. Wat relevant is, was de rest van mijn reactie, dat jij je stellingen dient te bewijzen.

  130. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 15:01
    "dat jij je stellingen dient te bewijzen."

    Alsof alles is te bewijzen. Met een beetje inlevingsvermogen kom je er zonder bewijs. Maar mogelijk is dat één voorbehoud te veel :-))

  131. off-topic off-topic

    Avatar van off-topic
    Mihai, stop met dit blog. Onze eigen rechters ventileren hier hun onvrede. Deze randdebielen hebben nog nooit gehoord van hoor en wederhoor. Ook kijken zij geen televisie, de Puttense zaak en Lucia de B hebben zij niet gezien. Iedereen is fout, enige zelfkennis bestaat dan niet meer.
    De man die hier dagelijks alle Moslims op een hoop gooit als zijnde slecht leert het ook nooit.
    Zelden zo’n enorme klootzak meegemaakt, wat een gebrek aan zelfkennis.
    Laat de zaak Cees rusten tot er gedegen onderzoek geweest is en laten we niet met zijn allen de rechter of de beul willen zijn. Verplaats je eens in de positie van het slachtoffer, er is immers nog niets bewezen. Op Geenstijl is ook al een hetze gaande. Het verbaast mij dat mensen zo slecht leren van eerdere zaken.

  132. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    De discussie ging over jouw stelling ‘Vertaald betekent dit dat je schaakmat staat’. Mijn reactie was dat je dat diende te bewijzen.

  133. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    15.02 Off-topic

    ==Het verbaast mij dat mensen zo slecht leren van eerdere zaken==

    Ik ben blij dat dit stukje zelfkennis geland is. Bravo.

  134. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Zelf Reflectie 25-04-2010 12:36
    1) Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 11:58
    "Ik ben bereid om alle consequenties te ondergaan, die volgen uit mijn naleving van mijn levensprincipes."

    Klinkt heel nobel en dapper maar alles behalve empathisch. Lijkt ook op verantwoordelijkheid nemen maar is dat niet. Moet Hitler ook gedacht hebben toen hij zelfmoord pleegde na diverse volkeren in het ongeluk gestort te hebben.

    Ga je gang met het door mij genomen voorbeeld, getuigt opnieuw van retoriek. De persoon is iedereen beter bekend dan een onbekende. Inhoud of waarheid van de feiten zit er immers niet in 🙂

    2) Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 14:01
    "De andere medelezers hebben ook een plicht om te redeneren volgens de maxime dat iedereen is onschuldig totdat hij schuldig wordt bewezen en volgens de argumentatieve regel dat diegene die stelt bewijst. Dus als de lezers beïnvloed zijn door een dergelijke uitspraak is omdat zij hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen, niet een gevolg van mijn handeling. Ik veroorzaak namelijk niks."

    ad 1,2) Samenvattend:
    Jij doet nooit wat, het is de ander die plichten heeft of het doet. Dat heet nu tekortschietende verantwoordelijkheidsgevoel en gebrekkige inlevingsvermogen. Bij zo iemand kan er nooit iets bewezen worden of gevraagd worden.

  135. ZichvanVerre ZichvanVerre

    Avatar van ZichvanVerre
    Wie of wat is Rjagolo nou weer. Nee, ik heb het niet alleen met CiC aan de stok, nee. Hoezo?
    Nee vertel maar niets, want ik heb er geen zin in. Nou, dag Mihai, de volgende keer kom ik weer eens iets niet bewijzen.

  136. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Jij doet nooit wat, het is de ander die plichten heeft of het doet. Dat het nu tekortschietende verantwoordelijkheidsgevoel en gebrekkige inlevingsvermogen. Bij zo iemand kan er nooit iets bewezen worden of gevraagd worden. ==

    Ik doe slechts wat mijn plicht is om te doen en wat ik leuk vind om te doen. Als ik gevraagd ben om mijn stellingen te bewijzen, doe ik het. Dus bij deze is ook jouw stelling dat ik nooit wat doe, weerlegd.

  137. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    @ ZR

    ==Tekortschietende verantwoordelijkheidsgevoel en gebrekkige inlevingsvermogen==

    Broeder,

    Om tot een eenvoudig begrijpbare redenatie te komen is het vaak beter om te abstraheren.

    Het meest verantwoord is om te abstraheren van gevoelens.

    Dit is echter een valkuil. Maar wat mij betreft eentje die te overzien is.

    Met groet,

  138. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 15:15
    "Als ik gevraagd ben om mijn stellingen te bewijzen, doe ik het. Dus bij deze is ook jouw stelling dat ik nooit wat doe, weerlegd.
    "

    "nooit wat doe" staat hier voor "Ik veroorzaak namelijk niks". Eerder hebben wij het gehad over wat nalatigheid allemaal niet kan veroorzaken. Volg de reactielijn maar eens en gok niet op het kortetermijn geheugen van de reaguurder.

    "Dus bij deze …"? Dat heet niet weerleggen maar zelfbedrog. Ben je de enige die denkt zoals jij denkt? Is dat de maat voor "weerlegd"? Is psychologie of recht wiskunde waar axioma’s of premisses niet ter discussie staan en logica (argumentenleer) het enige instrument is?

    Ben jij de enige maat van jezelf?

  139. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    Ik zal je twee voorbeelden geven dat ik wat doe:

    In deze discussie heb ik iets over Satuka beweerd. Satuka heeft om bewijs gevraagd en ik heb mijn bewijs geleverd.: http://www.vkblog.nl/bericht/311506/Rechtvaardigheid_is%85

    In dezelfde discussie heb jij gevraagd om mijn stelling te onderbouwen dat jouw eerste reactie geen argument was. Dat heb jij om 21-04-2010 19:21 gevraagd. Om 21-04-2010 19:26 heb ik je een argument gegeven waarom je eerste reactie geen argument was.

    Welnu, om terug te komen op onze discussie hier, jouw stelling was “Jij doet nooit wat, het is de ander die plichten heeft of het doet.”. Bij deze heb ik aangetoond dat ik mijn stellingen bewijs als ik gevraagd wordt. Hieruit volgt dat jouw stelling dat ik nooit iets doe weerlegd is. QED.

  140. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 15:29,

    Geen zijwegen bewandelen, mist opwerpen en met zand gaan strooien. Wij zijn hier en nu met deze discussie bezig.

    Wat valt hieraan te bewijzen?
    Zelf Reflectie 25-04-2010 14:44
    zwollywood 25-04-2010 14:40
    "….is niet voor niets gearesteerd wegens ……"

    Ook Lucia de B. werd gearresteerd en meervoudig berecht. En zo ook alle andere rechterlijke dwalingen. Een arrestatie op zich zegt niets over schuld. Er zijn hoogstens verdenkingen of mogelijk is zelfs sprake van een valse aangifte.

    Met een linkse reflex heeft dit weinig te maken, wel met zorgvuldigheid en met inlevingsvermogen. Zou jij berecht willen worden door een hysterische volkstribunaal?

    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 14:45
    @Zelf Reflectie

    ==Ook Lucia de B. werd gearresteerd en meervoudig berecht. En zo ook alle andere rechterlijke dwalingen. ==

    Drogreden.

    *********** Conclusie
    Er is geen enkele excuus voor de drogreden conclusie bij gegeven zin. Mocht je de informatie onvolledig vinden dan had je een vraag kunnen stellen waarna pas je tot een drogreden kan besluiten. Onvolledige informatie in jouw hoofd betekent niet dat ik mij schuldig maak aan drogredenen. Dat getuigt van een respectloze reactie.

    Jij bent het die "JUMP TO CONCLUSIONS" en je ondertussen slim en superieur waant. Anderen roepen voortdurend dat jij een irritante manier van discussieren hebt. Ik geef ze gelijk!

  141. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Zelf Reflectie

    ==Geen zijwegen bewandelen. Wij zijn hier en nu met deze discussie bezig.==

    Bewijs dat ik in deze discussie nooit wat heb gedaan, terwijl het mijn plicht was om het te doen.

  142. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Mihai Martoiu Ticu 25-04-2010 15:34,

    zie vorige reactie van mij

  143. Zaaikort Zaaikort

    Avatar van Zaaikort
    Geachte Mihai,
    het zou me niet verbazen als die oningelogde ‘zwollywood’ niet de echte is…

  144. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Reine jRagolo 25-04-2010 15:19
    "Om tot een eenvoudig begrijpbare redenatie te komen is het vaak beter om te abstraheren."

    Is nalatigheid vaststellen inzake moderatie reactie Fred een "eenvoudig begrijpbare redenatie"?

    En wat mag je "eenvoudig begrijpbaar" vaststellen bij herhaaldelijke nalatigheid?

  145. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    Het blog van CiC loopt thans vol met wanordelijke berichten die Cees niet zelf kan modereren.
    Ik ben zelf geen lid van het vkblog.
    Het lijkt me redelijk dat de redactie het blog er uit haalt omdat Cees wel verantwoordelijk is voor een blog wat hij niet kan modereren.
    Wie neemt contact met de redactie op?

  146. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Reine jRagolo 25-04-2010 15:56
    "…. omdat Cees wel verantwoordelijk is voor een blog wat hij niet kan modereren .."

    In de gevangenis zitten is overmacht.

  147. zwollywood zwollywood

    Avatar van zwollywood
    zelfreflectie:

    eenvoudig, makkelijk?
    hoor eens even, alsof zo’n linksche facsist als cees in cambodja geen smerige misdaden kan plegen! ben je nu echt zo naief en gehersenspoeld om te geloven dat linksche ratten de wet niet kunnen overtreden? nu, ik kan er miljoenen voorbeelden van geven!
    en als cees werkelijk schuldig is, sta ik hier niet van te kijken.
    aletijd alle enge mannetjes gevonden, die linksche abjecten.
    totaal niet te vertrouwen, mijn geld niet, mijn fiets niet, en zeker mijn stem niet!!!!!!!!!!!

  148. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    ZR

    Broeder,

    Het vaststellen van nalatigheid is de resultante van een waarneming dat een taak die iemand geacht wordt te hebben vervult niet is vervuld.

    Eenvoudig begrijpbaarheid is een element van het begrip dat iemand opbrengt als hij uitleg krijgt over
    het fenomeen van de nalatigheid.
    Als nagenoeg iedereen dat begrip heeft is het eenvoudig begrijpbaar.

    Dit zelfde ook gaat op indien er meerdere malen sprake is van nalatigheid.

  149. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    zwollywood 25-04-2010 16:01,

    "Jumping to conclusions" kent vele variaties. Stel eens voor de afwisseling vragen.

  150. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    HR ==Overmacht==

    Geen idee, Ik denk niet dat er jurisprudentie noch literatuur is.

  151. off-topic off-topic

    Avatar van off-topic
    Is er nou niemand die eigenlijk ziet dat dit een "verboden" metablog is?
    Een hele zieke vorm ervan ook. De bewuste Cees die prominent in de kop staat kan namelijk niet reageren.

  152. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    16.14 Off topic

    Moet de beheerder dan reageren?

    Ik weet dan jij altijd de discipline voelde om overal op te reageren.
    Maar da hoev nie oor.

  153. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    ZR

    Broeder

    NIET is te wijten door schuld…………………………

    Als Cees wordt veroordeeld gaat overmacht dus niet op.

  154. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Reine jRagolo 25-04-2010 16:24,

    Wij hebben het toch over het onderhouden van de blog van CiC door CiC? Ongeacht of hij schuldig is aan zijn gevangenschap hij kan zijn blog niet onderhouden, ook niet als hij zou willen. Eventuele lasterende reacties van derden bij zijn blog had hij nooit kunnen voorzien. Het gaat m.i. hier om fysieke overmacht.

    "De strafrechtelijke overmacht is een strafuitsluitingsgrond en als volgt gecodificeerd in het Wetboek van Strafrecht

    Artikel 40
    Niet strafbaar is hij die een feit begaat waartoe hij door overmacht is gedrongen.

    Overmacht is te verdelen in 3 categorieën:

    psychische overmacht
    absolute overmacht
    noodtoestand. Zie bijvoorbeeld Opticien-arrest (1923).
    In plaats van de absolute overmacht wordt ook wel de fysieke overmacht genomen.

    Voor een geslaagd beroep op psychische overmacht is vereist een van buiten komende drang waaraan de verdachte redelijkerwijze geen weerstand kon en ook niet behoefde te bieden (HR 30-11-2004, NJ 2005, 94, LJN AR2067)."

    zie ook http://books.google.nl/books?id=fsnRw9KvEQQC&pg=RA1-PA281&lpg=RA1-PA281&dq=fysieke+overmacht&source=bl&ots=kJbdO0OQVS&sig=TN4cm1hlZi7q4NxMc9ms3Tpb0ZE&hl=nl&ei=QlLUS6qhPOSdOK2pxOwC&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CAwQ6AEwAQ#v=onepage&q=fysieke%20overmacht&f=false

  155. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    ZR

    Broeder,

    Dacht jij nou werkelijk dat de rode kmer compassie heeft met schulduitsluitingsgronden etc. etc.
    Cees ziet er uit als een weldoorvoede westerling met een dikke beurs op Wall Street. De kans is groot dat men hoe dan ook, zeg maar, de kosten van het proces vergoed wil zien.

    Naar Nederlands recht is de redenatie dat als jij stout bent geweest dan moet je naar de gevangenis en dan WIST JE DAT DIT BOVEN JE HOOFD HING en dan kun je die schulduitsluitingsgrond in die optiek wel vergeten.

  156. Zelf Reflectie Zelf Reflectie

    Avatar van Zelf Reflectie
    Reine jRagolo 25-04-2010 16:37,
    "moet je naar de gevangenis en dan WIST JE DAT DIT BOVEN JE HOOFD HING en dan kun je die schulduitsluitingsgrond in die optiek wel vergeten"

    Dat zou ik dan via jurisprudentie willen zien :-). Want, om maar één vervelende vraag te stellen, wat heet "weten" als je een opportunist bent?

  157. Reine jRagolo Reine jRagolo

    Avatar van Reine jRagolo
    ZR 16.47

    Broeder,

    Leg eens uit van die opportunist. Mocht je het bezwaarlijk vinden om dit bij Mihai te doen dan ben je welkom op het blog van Reine_fRagolo.
    (excuses Mihai)

  158. The_Saint The_Saint

    Avatar van The_Saint
    "…..off-topic 25-04-2010 16:14
    Is er nou niemand die eigenlijk ziet dat dit een "verboden" metablog is?
    Een hele zieke vorm ervan ook. De bewuste Cees die prominent in de kop staat kan namelijk niet reageren…"

    Dit is dan de eerste keer dat ik een uitspraak van jou [dik] kan onderstrepen…..
    Dikke rode pijl…..

  159. off-topic off-topic

    Avatar van off-topic
    @ The Saint
    Dat komt omdat je vol vooroordelen zit en mij nog nooit begrijpend gelezen hebt!
    😉

  160. Pol Pol

    Avatar van Pol
    ZichvanVerre 25-04-2010 15:15
    Wie of wat is Rjagolo nou weer. Nee, ik heb het niet alleen met CiC aan de stok, nee. Hoezo?
    Nee vertel maar niets, want ik heb er geen zin in. Nou, dag Mihai, de volgende keer kom ik weer eens iets niet bewijzen.

    Is ZvZ niet…!!!!!!!!!!!!!!

  161. ZWOLLYWOOD ZWOLLYWOOD

    Avatar van ZWOLLYWOOD
    Mihai ik hoop dat je doorhad dat ik niet de reacties heb geplaatst onder de niet ingelogde zwollywood.
    Ik reageer enkel en alleen ingelogd.

  162. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    De niet ingelogde zwollywood was met IP 82.169.158.54, dus een oude bekende.

  163. An van den burg An van den burg

    Avatar van An van den burg
    Mihai.

    ======Saudi-Arabië zou hem niet slechts een vinger worden afgehakt, maar de volledige hand, onder de auspiciën van de Commissie Gelijke Behandeling.======

    Mihai, in Saudie-Arabië worden al jaren geen handen meer afgehakt!

    Dat mens Wisse- Smit ( haar natuurlijke, biologische achternaam is Klos) die de dikke vis van Oranje ving via een huwelijk, heeft een neukvriendje gehad in Srebrenica. Ene Mohammed Sacerby. Die Sacerby was gewoon gehuwd en had haar erbij. Sacerby werd door de VS gearressteerd en vastgezet wegens corruptie met gelden van de VN; het ging om miljoenen.

    Toen die Mabel Klos ging trouwen met die Oranje, kwam die relatie natuurlijk in het nieuws. Om haar uit de wind te houden, immers, zij was erbij, is de "zaak Sacerby" snel de doofpot ingegaan. Niemand weet waar hij zit. Alleen niet (meer) ergens in de bak in de VS.

    Dat is dus de invloed van de Nederlandse Staat op internationaal recht, o.a.!

    Je blog is prachtig en erg goed bezocht. Merci, An……………..!

  164. zwollywood zwollywood

    Avatar van zwollywood
    off topic,

    wat doet een vent daar in het verre cambodja? ouderen verzorgen?
    man, get awake en zie de harde werkelijkheid!
    mannen gaan naar azie omdat ze daar lekker goedkoop of zelfs gratis kunnen neuken.
    leeftijd is voor hen, helaas, niet een groot probleem.
    ook jij topic: blijf maar lekker doorslapen, totdat het je eigen dochter betreft of dat jij in elkaar wordt geschopt door marokkanen omdat je te nichterig praat.

  165. zwollywood zwollywood

    Avatar van zwollywood
    oh, en nog iets topic:

    had cees maar van kinderen af moeten blijven.
    zijn eigen schuld, zijn eigen verantwoordelijkheid!

  166. bijstandkoning bijstandkoning

    Avatar van bijstandkoning
    Ik hoop trouwens dat de ambassade hem totaal niet helpt. Ik wens geen belastinggeld te verspillen aan crimininelen en aan kinderverkrachters

  167. Zwollywood Zwollywood

    Avatar van Zwollywood
    Prima….kun je ook nog bij een blog van gistermiddag geplaatst door ene zekere www meen ik me te herinneren.
    Ik was sindsdien van huis af en kan ‘m nu – na 24 uur – niet meer vinden. De redactie is alert. Dank….en deze reactie mag dadelijk gewist worden.

  168. Mephisto Mephisto

    Avatar van Mephisto
    @JanPlezier en Klaphek: jullie zijn echt wel egotrippertjes hè. Als ‘LinksMensch’ (want dat zal ik wel zijn in jullie oogjes) durf ik te beweren dat u iets teveel is aangetast geweest geraakt geworden door de gulzigheidsgedachte: de mens is wat hij (of zij; bestaan die in jullie wereldjes, vrouwtjes?) eet.

    Laat Mihai nu de verontwaardiging gegeten hebben van het dubieuze verhaal rond Cees en daar een repliek op hebben geschreven. Wat heeft dat dan te maken met de moord op 2 Palestijnen?

    Vraag ik mij zomaar af, hoor.
    Antwoorden heeft verder weinig nut, omdat dat enkel de blogosfeerruimte vervuilt.
    En, eerlijkheidshalve, wie zegt dat Mihai daar weet van had?
    Maar goed, ik dwaal mee.

    Mihai maakt met zijn droge zelf weer eens een prachtig theoretisch blogje over internationaal recht.

    @off-topic: Niet mee eens.
    Wat Mihai hier doet, is het ons gepresenteerde feit dat Ceesincambodja zou zijn opgepakt, afzetten tegen wat er te vinden is over internationaal recht. En vraagt zich -terecht of onterecht- af of Ceesincambodja in Cambodja wel aanspraak kan maken op een eerlijk proces. Lijkt mij een legitieme vraagstelling, ook al insinueert dat, dat Cambodja een corrupt rechtsysteem heeft. Wat mij overigens, na alle verhalen van Ceesincambodja’s blog, niet eens zo onlogisch lijkt…

  169. Margreet H Margreet H

    Avatar van Margreet H
    Verwijder dit blog aub uit piëteit voor http://www.vkblog.nl/bericht/312429/Tijdelijk_buiten_gebruik

    Als jullie een mening willen vormen over mijn vader, prima. Doe dit lekker op je bank en schrijf het in je eigen dagboek. Ik kan er niets aan doen dat Cees C. in de gevangenis zit. Ik kan er ook niets aan doen dat er sprake is van eventueel misbruik. Het misbruik waar nog geen bewijzen van zijn, behalve 3 omgekochte kinderen. Dat terzijde.

    Ik draag dezelfde de naam als Cees C. Ja echt, dat is vaker bij vader en zoon hoor. Mijn foto stond hier op de site. Ik werd gelinkt aan de Cees C. met een zwarte balk voor de ogen in o.a. Hart van Nederland op SBS6. "Hé, was dat je vader op TV?". Mensen herkenden hem niet op TV als zijnde mijn vader, maar vonden wel mijn foto op zijn weblog. Terwijl ik mijn best deed om mijn foto, en die van mijn zusje, van de site te halen moest ik jullie opvattingen lezen. Daar heeft niemand iets aan. Als je hier wilt zeggen dat Cees C. aan een hoge boom moet hangen, doet ie dat heus niet. Denk ik.

    Nogmaals, schrijf je dagboekje maar lekker vol en lees het zelf nog eens terug. Misschien kicken jullie dan voldoende op je eigen mening en kun je je dagboekje daarna lekker op slot doen.

    Hartelijke groet,

    Zoon C.

  170. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Margreet H

    Ik vroeg me af waarom je hetzelfde IP-nummer hebt met Pol en Robert Kruzdlo?

    Ik heb hier informatie verzameld, die mensen kunnen gebruiken om te zorgen dat Cees een eerlijk proces krijgt. Men kan naar de verdragen kijken en kijken wat voor druk op de Nederlandse regering gezet kan worden.

  171. Margreet H Margreet H

    Avatar van Margreet H
    Mag ik aan dezelfde comp zitten als mijn man als die weg is …..?

    We zijn meer dan 25 jaar getrouwd mag het?

    fred van der wal 25-04-2010 07:48
    Enkele minuten geleden kreeg ik inside informatie over Cees C. die – als het de waarheid betreft- hem in een heel ander daglicht plaatst dan de onschuldige "weldoener" die hij voorgeeft te zijn. Deze informatie schtetst het zwartste scenario dat een lezer zich kan voor stellen.
    Ik wil deze informatie hier niet plaatsen om geen discussie aan te zwengelen. Het was schokkend om te lezen.

    Wie een kopie wenst van deze info zal ik hem/haar per mail toe sturen

  172. ron rozen ron rozen

    Avatar van ron rozen
    @Margreet H.
    "3 omgekochte kinderen" is de Cambojaanse variant van het katholieke "hij stelt zich aan". Ik heb ook al gelezen waarmee ze zijn omgekocht: een mobieltje.
    Ik vind dat gewoon net zo schandalig als over de einduitslag van het proces te speculeren. Die kinderen hebben gewoon geen kansom hun verhaal te doen als er een westerling mee gemoeit is.
    Ook het rechtsysteem en de politie van zo’n achterlijk derde wereldland deugt natuurlijk niet in de ogen van een Nederlander.
    Porno op een computer wordt natuurlijk "Vakantie foto’s" of "schoolreisje".
    Kom op zeg, als je niet wilt dat er over Cees C wordt geblogt begin dan zelf niet met gemene insinuaties.

  173. Klaphek Klaphek

    Avatar van Klaphek
    Ha Mephisto,

    In mijn wereld bestaan vrouwtjes en in mijn wereld ben je inderdaad wat je eet. Het waarom is wat dat laatste betreft belangrijker dan het wat. Ik had niets van doen met die twee palestijnen, maar ik snap het wel. Wil je daar uitleg over?

  174. fred van der wal fred van der wal

    Avatar van fred van der wal
    Het is al langer bekend dat Krudzlo onder diverse namen reageert waaronder Margreet. Niet al te slimme webloggers hebben dat niet door.

  175. ron rozen ron rozen

    Avatar van ron rozen
    Nou, ongeacht hoe hard Cees in de malse, ronde, ebbenhoutgetinte, kokosgeoliede jonkheerbilletjes zou hebben geknepen., schrijft Mihai

    Waarom bagatalelliseer je kindermisbruik eigenlijk? Omdat het een Europeaan en om "slechts" derde wereldkinderen gaat?

  176. ron rozen ron rozen

    Avatar van ron rozen
    @Fred van der Wal

    Je bent vorige week door een officiele instantie als het Noord Hollands Archief ontmaskerd als een verdraaier van de werkelijkheid. Je hebt op je blog over Robert kruzdlo de zaak zo lopen te verdraaien zo lopen te liegen dat je je blog van de Volkskrant moest verwijderen.

    Begin je nu weer met je hetze tegen Robert Kruzdlo? Hou eens op onsportieve kerel en geef eens toe hoe fout je was.

    Ook Cees C deugt natuurlijk niet en je hebt hem natuurlijk"altijd al verdacht" gevonden. Jouw manier om wraak te nemen op je critici is weerzinwekkend zielig vind ik.

  177. fred van der wal fred van der wal

    Avatar van fred van der wal
    Nee meneer Rozen. U bent niet op de hoogte. Het Noord Hollands Archief heeft duidelijk uitsluitsel gegeven dat er niets bekend was ten aanzien van de meneer die er prat op gaat vele prijzen te hebben ontvangen waar niets van bekend was volgens de mails die ik ontvangen heb van het archief. Wie verwijderd is dat is Rozen met zijn weblog, zoals bekend. Er is geen sprake van een hetze. Het blijkt uit de reacties dat inderdaad Krudzzlo onder diverse namen via hetzelfde IP nummer reageert.
    Wraak nemen is niet mijn afdeling Rozen.
    Bovendien bent U met Uw reactie off topic.

  178. fred van der wal fred van der wal

    Avatar van fred van der wal
    U heeft het mis Rozen. Ik heb de correspondentie voorhanden. U niet. Bij het Noord Hollands archief was niets bekend van verleende prijzen aan de bedoelde schilderende meneer. Mijn betoog was ondersteund door diverse mails van verschillende administraties en archieven.
    Navraag bij een jaargenoot van de meneer leverde eveneens niets op.
    Mijn diverse verzoeken aan de "kunstenaar"om bewijs te overleggen van alle "prijzen" kon hij niet honoreren.
    Een merkwaardige zaak, "meneer " Rozen.

  179. Jim Hasenaar Jim Hasenaar

    Avatar van Jim Hasenaar
    Kan iemand mij een link of update verstrekken met wat er met Cees aan de hand is?
    Is hij pedofiel en waarom is het blijkbaar gevaarlijk je gezinsleden te tonen op je blog?

  180. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Jim

    Weet ik niet, ik houd de ontwikkelingen niet bij. Wat betreft de weblog is het de wens van de familie om niet geassocieerd te worden met Cees, zijn zoon heeft dezelfde naam, om geen problemen te hebben. Daarom hebben ze besloten om de foto’s weg te halen.

  181. Jim Hasenaar Jim Hasenaar

    Avatar van Jim Hasenaar
    Dank voor je snelle antwoord.

    P.S. Ik zie dat je tekst door Pascale Esveld geredigeerd is.
    Dat is mooi, als dat ook Jezzebel je verhaal aanbeveelt.

  182. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    @Jim

    Is het verboden voor Jezzebel om mijn verhaal aan te bevelen als Pascale Esveld mijn blogs corrigeert?

  183. Jim Hasenaar Jim Hasenaar

    Avatar van Jim Hasenaar
    Verboden?
    Wie ben ik zoiets te verbieden!
    Het is zeer concequent, maar een beetje eigenaardig.
    Een soort dubbele bevestiging.
    Zou ik zelf niet doen.

  184. Mihai Martoiu Ticu Mihai Martoiu Ticu

    Avatar van Mihai Martoiu Ticu
    Waarom? Als ze de teksten corrigeert, het volgt daaruit niks. Ze kan de teksten goed of slecht vinden. En deze tekst vond ze goed. Andere teksten vindt ze niet goed. Mag de stenograaf van de tweede kamer niet stemmen soms? Dus wat is het probleem?

  185. Jim Hasenaar Jim Hasenaar

    Avatar van Jim Hasenaar
    Helemaal geen problemen mee.
    Het viel me slechts op.
    Over en out.

  186. Mephisto Mephisto

    Avatar van Mephisto
    Hmm..
    Vandaag is de hoop op een goede rechtsgang in Cambodia weer een beetje de grond in geboord.
    In België is er een rapport gepubliceerd over de rechtsgang in de Rechtbank van Koophandel.
    Vernietigend. Zo wordt er gesteld. Geen controle, geen evaluaties.
    Mevrouw de Tandt (voorzitster) die momenteel vervolgd wordt wegens wanpraktijken, dat soort zaken.
    De grootste rechtbank van Koophandel van België, waar hele belangrijke zaken voorkomen.
    Zoals Fortis ed…

    http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Vernietigend_rapport_voor_handelsrechtbank_Brussel.8909308-438.art

  187. An van den burg An van den burg

    Avatar van An van den burg
    Pascale is trouwens ook een jongensnaam! Zoals bijvoorbeeld Mees, is ook meisjes èn jongensnaam.

    An.

  188. fred van der wal fred van der wal

    Avatar van fred van der wal
    Zit hij nou nog steeeds vast of niet? Lijkt me geen feest. En waarom zwijgen de media?

Leave a Reply